18-20 października 2018
„Wspieramy inicjatywy, które mają przestawić Polskę na tory innowacji. (…) Nie tylko jest ważne, żeby czegoś dokonać, ale trzeba o tym powiedzieć.”
Trener, Megalit
Trener i Coach, Dziennikarz oraz Autor, Mówca inspiracyjny, Konsultant biznesowy oraz z zakresu PR.
Member of ICF, certyfikowany przez Erickson College. Współzałożyciel Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.
Autor książek i dziennikarz, napisał kilkaset tekstów z zakresu biznesu. Oraz dwa bestsellery „Psychologia zmiany –rzecz dla wściekniętych”i „Manipulacja odczarowana”. Nagroda: Ostre Pióro BCC, Proton 2012 dla najlepszego edukatora w branży PR.
Profesor psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Profesor psychologii UMCS w Lublinie, honorowy profesor na uniwersytetach Stellenbosch Kapsztadzie oraz Renmin w Pekinie. Stypendysta Fulbrighta, laureat nagród Prezydenta i Premiera RP, finalista konkursu EY – Przedsiębiorca Roku 2015.
Założyciel dwóch firm: NEUROHM – prowadzi neuro badania emocji dla działów HR, sprzedaży i marketingu; INEMO – szkoli w formule infotainment, jak korzystać z neurowiedzy w życiu zawodowym i prywatnym.
Inspiruje menedżerów i liderów biznesu na całym świecie. Występował w 42 krajach na 5 kontynentach. Autor bestsellera popularno-naukowego Emo Sapiens. Harmonia emocji i rozumu.
Prezes Izby, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii IZTECH
Prezes Polskiej Izby Gospodarczej Zaawansowanych Technologii i Kierownik Centrum Projektów Badawczych UE w Instytucie Podstawowych Problemów Techniki PAN. Absolwent i wieloletni pracownik Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Stypendysta Rządu Japońskiego (1992-94, Nihon University, Tokio). Wielokrotnie nagradzany, specjalista w dziedzinie optoelektroniki światłowodowej. Przez szereg lat związany z sektorem bankowym. Główny obszar działalności to rozwój przełomowych technologii i współpracy międzynarodowej w obszarze badań i innowacji. Jako Dyrektor Krajowego Punktu Kontaktowego do programu Horyzont 2020 (2014-2020), działał aktywnie na rzecz zintegrowania środowiska i zwiększenia udziału Polski w Horyzoncie 2020 i Horyzoncie Europa. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracach gremiów międzynarodowych i reprezentowania stanowiska Polski. Odpowiadał za zarządzanie portfelem ponad 140 projektów realizowanych w ramach Programów Ramowych UE. Jest doradcą, autorem wielu publikacji i trenerem w obszarze zarządzania B+R. Audytor w ramach International Visibility Project. Współautor stanowiska sektora wysokich technologii do New European Innovation Agenda (2022). Współzałożyciel Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych oraz członek Komitetu Certyfikacji PM IPMA Polska i Mazowieckiej Rady Innowacyjności. Wieloletni członek European Association of Research Managers and Administrators.
Prezes Zarządu, Synerise S.A.
Jest prezesem zarządu Synerise S.A., jednej z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych (obecna wartość przedsiębiorstwa to 75 mln dolarów) na świecie w dziedzinie sztucznej inteligencji i big data. Laureat licznych, prestiżowych konkursów międzynarodowych i krajowych (m.in. paszport Prezydenta RP), takich jak np.: tytuł partnera roku 2017,2018 Microsoft; tytuł jednego z 30 najbardziej perspektywicznych przedsiębiorców technologicznych na świecie wg Ernt and Young; laureat plebiscytu New Europe dla najbardziej innowacyjnych spółek w Europie, organizowanym przez Google, Res Publica, Financial Times.Od ośmiu lat zajmuje stanowisko wykładowcy i pracownika naukowego na uczelni AGH (dwa wydziały) w Krakowie, gdzie współtworzył nagradzane kierunki studiów własnego autorstwa m.in takie jak; Social Informatics, E-Economy (najbardziej innowacyjny kierunek studiów w Polsce w 2012 wg MNiSW) czy Digital Marketing. Jest ambasadorem marki AGH. Mentor sieci Polskiego Funduszu Rozwoju. Ukończył dwa kierunki studiów (informatykę i socjologię), obecnie w trakcie interdyscyplinarnego doktoratu. Uczestnik wielu konferencji oraz wykładowca gościnny na polskich i zagranicznych uniwersytetach. Autor publikacji, w tym bestsellerowych ukazujących się w ramach Wydawnictwa Naukowego PWN.
Dyrektor Zarządzający Klaster LifeScience Kraków
Prezes Fundacji Klaster LifeScience Kraków i Dyrektor Zarządzający Inicjatywą Klaster LifeScience Kraków; Członek grupy strategicznej SCANBALT; Członek Rady Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie na kadencję 2019-2020. Przewodniczący Grupy Roboczej ds. Inteligentnej Specjalizacji „Nauki o Życiu” Województwa Małopolskiego. Członek Rady Sano – Centrum Zindywidualizowanej Medycyny Obliczeniowej, Międzynarodowa Fundacja Badawcza.
Jest animatorem współpracy w ramach klastra LifeScience Kraków (Krajowego Klastra Kluczowego) –ekosystemu wspierającego innowacje dla zdrowia i jakości życia w regionie Małopolski. Zajmuje się innowacyjnością i przedsiębiorczością oraz transferem wiedzy i technologii mających zastosowanie w dziedzinie zdrowia i jakość życia.
Ekspert w zakresie planowania strategicznego, planowania scenariuszowego, kreatywności i kreatywnego rozwiązywania problemów oraz zarządzania projektami. Ekspert w dziedzinie analizowania i modelowania złożonych systemów uczących się.
Wykształcenie:
Publikacje:
Prezes Zarządu, Polska Agencja Kosmiczna
Dr hab. Grzegorz Brona, od marca 2018 roku Prezes Polskiej Agencji Kosmicznej z nominacji premiera Mateusza Morawieckiego.
Grzegorz Brona jest absolwentem Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskał na nim doktorat w 2007 roku, zaś habilitację w 2018 roku. Specjalizuje się w fizyce wysokich energii. Jest współautorem wielu artykułów naukowych opublikowanych m.in. w Nature. W latach 2009-2011 pracował jako lider zespołu naukowego przy Wielkim Zderzaczu Hadronów (LHC) w Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN w Genewie.
Grzegorz Brona jest współzałożycielem największej firmy sektora kosmicznego z korzeniami polskimi – Creotech Instruments S.A. W latach 2015-2018 pełnił w niej funkcję prezesa zarządu. Równolegle zasiadał w Radzie Polskiej Agencji Kosmicznej.
Dr. Grzegorz Brona was appointed President of POLSA by Poland’s Prime Minister, Mateusz Morawiecki, on March 13, 2018. He took office on March 14, 2018.
Dr. Brona was an assistant professor at the Faculty of Physics of the University of Warsaw and the co-author of many scientific articles in leading scientific publications, including “Physical Review Letters”, “Nuclear Instruments and Methods” and “Nature”. Between 2009 and 2011, Dr. Brona worked at the European Organization for the Nuclear Research – CERN.
Having graduated from the Faculty of Physics of the University of Warsaw, Dr. Brona subsequently completed his Ph.D. degree in physics at the University of Warsaw.
Dr. Brona was the co-founder of Creotech Instruments, S.A. – one of the largest Polish companies operating in the space sector. He managed the company as its CEO from 2015 until his appointment as President of POLSA. During 2015-2018, he additionally served as a member of the Council of POLSA.
Dyrektor Departamentu Znaków Towarowych, Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, polski oraz europejski rzecznik patentowy, ekspert w Urzędzie Patentowym RP. Obecnie zatrudniona na stanowisku dyrektora Departamentu Badań Znaków Towarowych. Wcześniej pracowała w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach i szkoleniach dotyczących problematyki znaków towarowych, wzorów przemysłowych oraz nieuczciwej konkurencji.
Graduated from the Faculty of Law and Administration of the University of Warsaw. Polish and European patent attorney, expert at the Patent Office of the Republic of Poland. Currently Director of the Trademark Department. Previously, she worked in the Office of Competition and Consumer Protection. Speaker and lecturer at numerous conferences and trainings on trademark, industrial design and unfair competition issues.
Prezes Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2002-2019
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, rzecznik patentowy, radca prawny i pracownik naukowy Politechniki Świętokrzyskiej. Obroniła pracę doktorską nt. „Pełnomocnik w postępowaniu patentowym” oraz zdała egzamin sędziowski. Uzyskała uprawnienia europejskiego rzecznika patentowego oraz zawodowego pełnomocnika przed Urzędem ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM).
W latach 1997-2002 była prezesem Polskiej Izby Rzeczników Patentowych i jednocześnie przewodniczącą Krajowej Rady Rzeczników Patentowych oraz redaktorem naczelnym kwartalnika „Rzecznik patentowy”. W tym okresie uczestniczyła w pracach legislacyjnych nad projektami ustaw Prawo własności przemysłowej i ustawy o rzecznikach patentowych.
Jest inicjatorką międzynarodowych sympozjów „Własność przemysłowa w innowacyjnej gospodarce” w Krakowie, cyklu międzynarodowych konferencji „Innowacyjność i kreatywność Kobiet”, polskich obchodów Światowego Dnia Własności Intelektualnej, a także konkursów na pracę habilitacyjną, doktorską, magisterską i studencką oraz na plakat, na krótki film i informację medialną z zakresu ochrony własności intelektualnej.
Jest autorką wielu publikacji z tej dziedziny.
Za działalność zawodową i społeczną została odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Polonia Restituta, Krzyżem Oficerskim Orderu „Merite de l’Invention” nadawanym za dokonania na rzecz rozwoju innowacyjności przez Królewską Kapitułę w Brukseli oraz odznaką „Za Zasługi dla Wynalazczości”. Polska Organizacja Turystyczna uhonorowała Alicję Adamczak tytułem Ambasadora Kongresów Polskich w dowód uznania za promowanie dokonań Polski i Polaków na międzynarodowych konferencjach oraz sympozjach, zaś Akademia Inżynierska w Polsce Medalem Honorowym Gabriela Narutowicza w dowód uznania osiągnięć dla rozwoju techniki. Znalazła się również na liście 50 wybitnych menedżerek w specjalnej edycji magazynu „Polish Market”, uzyskując jednocześnie wyróżnienie „Diament Zarządzania”.
Reprezentuje Polskę w Radzie Administracyjnej i Komitecie Budżetowo-Finansowym Europejskiej Organizacji Patentowej oraz w Radzie Administracyjnej Wyszehradzkiego Instytutu Patentowego.
Zastępca Dyrektora Departamentu Systemów Państwowych, Ministerstwo Cyfryzacji
Absolwentka kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Łódzkim.
Posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie w zarządzaniu interdyscyplinarnymi projektami IT oraz kierowaniu zespołami tworzącymi i sprzedającymi rozwiązania informatyczne.
Jest praktykiem w zakresie budowy, wdrażania i rozwoju systemów informatycznych. Zajmowała kierownicze stanowiska w sektorze usług IT dla bankowości oraz usług pocztowych.
W Ministerstwie Cyfryzacji od lutego 2017r. koordynuje i nadzoruje projekty IT dotyczące rozwoju systemów i aplikacji, w szczególności odpowiada za realizację projektów „e-Zamówienia – Elektroniczne zamówienia publiczne”, „e-Doręczenia – Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego w Polsce” i „Cyfrowa Piaskownica Administracji”.
Dyrektor Departamentu Polityki Międzynarodowej, Ministerstwo Cyfryzacji
Radca prawny. Od ponad dziesięciu lat specjalizuje się w prawie nowych technologii w zakresie e-commerce, dostępu do informacji i danych, ochrony danych osobowych oraz wolności w Internecie. Obecnie jest odpowiedzialny za koordynację wdrażania strategii Komisji Europejskiej Jednolity Rynek Cyfrowy. Przedstawiciel Polski w Digital Single Market High Level Group w Komisji Europejskiej.
Dziennikarka
Marzena Rogalska, polska dziennikarka telewizyjna i radiowa. Od września 2009 jest prowadzącą poranny program TVP2 Pytanie na śniadanie.
Burmistrz, Uniejów
Wykształcenie: mgr historii UAM w Poznaniu
Kwalifikacje: Organizacja i Zarządzanie, Studium Polityki Rolnej Współpracy Europejskiej, Certyfikat Menadżera Zarządzania Jakością w Oświacie
Stan rodzinny: żonaty, dwóch synów
Kariera Zawodowa: nauczyciel historii, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wieleninie, radny i Wicestarosta Powiatu Poddębickiego, od listopada 2002 r. nieprzerwanie pełni funkcję Burmistrza Miasta Uniejów.
Od czasu objęcia stanowiska Burmistrza Miasta Uniejów konsekwentnie realizuje koncepcję turystycznego rozwoju Uniejowa. Za cel postawili sobie rozwój gospodarczy miasta i gminy Uniejów poprzez doprowadzenie do szerokiego zagospodarowania wody geotermalnej w szczególności na cele lecznicze, rekreacyjne i grzewcze. Pomysłodawca i realizator wielokrotnie nagradzanego projektu „Termy Uniejów”, jednego z 7 cudów funduszy europejskich. W 2012 roku doprowadził do uzyskania przez Uniejów statusu uzdrowiska termalnego, dzięki czemu Uniejów stał się 45. uzdrowiskiem w Polsce, będąc jednocześnie pierwszym uzdrowiskiem w regionie łódzkim i pierwszym uzdrowiskiem termalnym w kraju.
Nagrody i wyróżnienia: laureat Samorządowego Oskara czyli Nagrody im. Grzegorza Palki, czterokrotny laureat nagrody Samorządowy Menadżer Regionu, laureat konkursu „Sposób na Sukces”, laureat plebiscytu „Mocni w Biznesie 2013”
Zainteresowania: ekonomia, edukacja, sport
Wiceprezes Zarządu, Eurokreator T&C Sp. z o. o.
Ekspert ds. edukacji i rynku pracy, współwłaściciel firm rodzinnych Eurokreator sc i Eurokreator T&C, Ekspert Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, Fundator Fundacji Forum Inteligentnego Rozwoju i Klaster Life Science, Prezes Małopolskiego Oddziału Firm Rodzinnych, moderator debat, innowator, przedsiębiorca.
Kreował i zrealizował kilkadziesiąt projektów rozwojowych w kraju i zagranicą m.in. dla Rządu Chorwackiego, pracował dla ONZ, Komisji Europejskiej i Rady Europy, współpracował z dużymi firmami consultingowymi w kraju i za granicą, m.in.: WYG International, BoozHamilton, LRDP Kantor, PwCitp.
Obecnie zarządza dynamicznie rozwijającą się grupą firm działających w obszarze edukacji i innowacji, prowadzi debaty z udziałem polityków, przedsiębiorców, samorządowców i organizacji pozarządowych.
Przeszkolił w ciągu 20-lat kilkanaście tysięcy osób w kraju i zagranicą.
Menedżer, Greenhat Innovation
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w różnych branżach (ICT, turystyka, konsulting). W Greenhat Innovation odpowiada za kluczowe projekty biznesowe. Lider projektów z obszaru desig thinking, futures thinking, procesów projektowych, audytów i strategii wzorniczych realizowanych dla firm produkcyjnych i usługowych (BtC, BtB). Wspiera biznes w tworzeniu i wdrażaniu innowacji m.in. w Real Line, Happy Color, Karl Knauer, OTCF (marka Outhorn). Konsultant w międzynarodowym projekcie „Design in European Policies” (DEeP) realizowanym razem z Politechnico di Milano i Lancaster University na zlecenie Direction General de l’Industrie Komisji Europejskiej. Celem projektu było stworzenie narzędzia do ewaluacji design innovation policies w całej Europie.
Od 8 lat współpracuje z Zuzanna Skalską, startegic trendwatcher. W kooperacji z Blue Media i Nederlands Interieur Instituut odpowiadała za wydanie jej najnowszego Trend Booka 2019/20.
Chief Innovation Officer / Strategist, Greenhat Innovation
Założyciel i lider Greenhat Innovation, gdzie współtworzy innowacje, rozwiązując realne problemy biznesowe i społeczne.
Specjalizuje się w projektowaniu strategii, projektowaniu produktów i usług oraz futur es thinking. W zespole Greenhat realizował projekty strategiczne m.in. dla Allegro, ING Bank, BZWBK, Raiffeisen Polbank, Ergo Hestia, Amica Wronki, Urząd Patentowy, Endo, PKP Energetyka, Śląski Klaster Designu, Otomoto, Polpharma, Tatrzański Park Narodowy, Uniwersytet SWPS, TFI BZ WBK, Allianz, Składy VOX, YES, SELENA, PZU, mBank, BLUE MEDIA, Stoer, Happy Color, VW.
W 2016 roku był liderem prac nad Strategią Rozwoju Miasta Poznania oraz strategią komunikacji miasta, które powstawała w procesie design thinking, angażując ponad 600 mieszkańców w proces współtworzenia. Współautor programu studiów i kierownik merytoryczny studiów podyplomowych Projektowanie Usług / Service Design na Uniwersytecie SWPS.
Prowadzi i facylituje zajęcia z projektowania usług, propozycji wartości, modelowania biznesu i współtworzenia wartości na Uniwersytecie SWPS.
Giovanni Napolitano, Department for Transition and Developed. Countries (TDC), World Intellectual Property Organization (WIPO)
Graduated in economics in 1985 and received his Master’s Degree in Science and Technology Policy from the Science Policy Research Unit (University of Sussex, UK) in 1987. After 7 years spent at the Italian National Research Council working on science policy matters, he joined the Italian Competition Authority in 1994. He worked there in different capacities, first handling investigations in the communications, transport and pharmaceutical sectors and then holding managerial positions as director of the Authority’s Secretariat and of the International Affairs Department. In November 2010, he joined the Intellectual Property and Competition Policy Division of the World Intellectual Property Organization (United Nations) where he works on policy issues concerning the IP/Competition interface. Between 2015 and 2017, he was Acting Director of the Small and Medium-sized Enterprises and Entrepreneurship Support Division. Since June 2018, he is Deputy-Director of the Transition and Developed Countries Department.
Przewodniczący Rady Głównej Instytutów Badawczych
Absolwent Inżynierii Lądowej na Politechnice Warszawskiej. Po uzyskaniu stopnia doktora nauk technicznych rozpoczął pracę w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów. Kierował Laboratorium i Zakładem Geotechniki. Od 1990 r. pełni funkcję Dyrektora Naczelnego w IBDiM. W 2009 r. uzyskał tytuł profesora nauk technicznych.
Aktywnie działa w krajowych organizacjach naukowych, zawodowych i radach naukowych. Autor lub współautor ponad 200 prac badawczych i ekspertyz oraz ponad 110 publikacji krajowych i zagranicznych. Współautor 8 patentów z zakresu stabilizacji gruntów, zawiesin twardniejących i ich zastosowania w praktyce inżynierskiej.
Pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Głównej IV i V kadencji. Od 2007 r. przewodniczy RGIB, od roku 2008 jest Prezesem Akademii Inżynierskiej w Polsce – doskonale łączy pracę naukową z działalnością menadżerską oraz społeczną na rzecz instytutów badawczych oraz środowiska inżynierów.
Radca prezesa, Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Radca prezesa Urzędu Patentowego RP, pełniący funkcję asystenta prezesa. Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim, stypendysta na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu w Göteborgu i absolwent Akademii Dyplomatycznej Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. Absolwent podyplomowych studiów z zarządzania w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów doktoranckich na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach których przygotowuje rozprawę doktorską o systemie komunikacji na linii rząd-media.
Zastępca Dyrektora, Departamentu Badań Patentowych w Urzędzie Patentowym RP
Zastępca Dyrektora Departamentu Badań Patentowych w Urzędzie Patentowym RP. Przez jedenaście lat pracował jako asystent w dziale tworzyw konstrukcyjnych Instytutu Chemii Przemysłowej, następnie był kierownikiem laboratorium badawczo-wdrożeniowego firmy chemicznej oraz przez sześć lat współwłaścicielem firmy przetwórstwa tworzyw sztucznych. Od 1999 roku pracuje w Urzędzie Patentowym RP. Jako ekspert w Departamencie Badań Patentowych rozpatruje zgłoszenia z dziedziny chemii organicznej, od 2013 r. na stanowisku Zastępcy Dyrektora Departamentu. Absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego (1975 – 1980) i studiów podyplomowych Politechniki Warszawskiej (1988 – 1989).
Główny specjalista w Departamencie Promocji i Wspierania Innowacyjności, Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej
Główny Specjalista w Urzędzie Patentowym RP; od 2011 roku zajmuje się działalnością promocyjną Urzędu oraz realizuje przedsięwzięcia na rzecz wspierania innowacyjności. W 2017 roku ukończyła Podyplomowe Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi szkolenia i wykłady adresowane do różnych środowisk na temat ochrony własności intelektualnej.
CEO eDokumenty sp. z o.o.
Programista, architekt i konsultant systemów informacyjnych dla biznesu. Wszechstronne wykształcenie i ponad 15 lat doświadczeń przy tworzeniu i wdrożeniach webowych systemów obiegu dokumentów, workflow i CRM. Prywatnie ojciec dwójki synów. Poza swoją pracą pasjonuje się architekturą, psychologią społeczną i bieganiem.
Adiunkt, Instytut Maszyn Przepływowych im. Roberta Szewalskiego PAN
Dr inż. Piotr Klonowicz obronił pracę doktorską w dyscyplinie „Budowa i eksploatacja maszyn” w Politechnice Łódzkiej w 2012 roku. Praca była poświęcona optymalizacji turbin przeznaczonych do pracy w układach ORC.
W tym samym roku rozpoczął staż typu post-doc na Universytecie w Bayreuth (Niemcy) w Katedrze Termodynamiki Technicznej.
W 2014 roku rozpoczął pracę w Zakładzie Turbin Instytutu Maszyn Przepływowych Polskiej Akademii nauk, gdzie pracuje jako adiunkt do dzisiaj.
Zainteresowania naukowe dr Klonowicza dotyczą projektowania i optymalizacji cieplnych maszyn wirnikowych, obiegów cieplnych oraz magazynowania energii.
Dr. Piotr Klonowicz has received his PhD in the field mechanical engineering at the Lodz Technical University in Poland in 2012 under the supervision of prof. Wladyslaw Kryllowicz. In his thesis he performed an optimization of turbines dedicated to work in low enthalpy ORC systems.
The same year he started to work as a post-doc at the University of Bayreuth in Germany under the supervision of prof. Dieter Brüggemann.
In 2014 he moved back to Poland and started to work as a research associate at the Institute of Fluid-Flow Machinery of Polish Academy of Sciences in Gdańsk.
His main interest lies in turbomachinery design and optimization, power engineering and energy storage.
Prezes Zarządu, Centrum Energetyki Odnawialnej Sp. z o.o.
Od 2011 roku Prezes Zarządu Centrum Energetyki Odnawialnej Sp. z o.o. – spółki wyróżnionej w 2014 za działania CSR w konkursie „Ekoodpowiedzialni w biznesie” pod patronatem Ministerstwa Środowiska oraz w 2016 roku w konkursie Lubuski Lider Biznesu, laureat nagrody przyznawanej przez FOWE pod patronatem Ministerstwa Gospodarki w konkursie Człowiek Roku 2013 za propagowanie OZE , V-ce Prezes Regionalnego Stowarzyszenia Fotowoltaiki, Ekspert – autor wielu ekspertyz, opracowań i opinii o innowacyjności dotyczących odnawialnych źródeł energii i systemów pomiarowych, Projektant technologii m.in. kilkudziesięciu projektów instalacji fotowoltaicznychi hybrydowych systemów z wykorzystaniem OZE, Kierownik projektu budowy Centrum Energetyki Odnawialnej przy PWSZ w Sulechowie, Wynalazca – opracował 9 produktów z zakresu technologii OZE chronionych w Urzędzie Patentowym RP.
Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Systemów Informatycznych, Centrum Usług Informatycznych Politechniki Gdańskiej
Zwolennik zwinnych metodologii wytwarzania oprogramowania. Od blisko dekady dostarcza produkty IT dla świata uniwersyteckiego. Koordynator merytoryczny projektu „MOST Wiedzy”, a wcześniej koordynator obszaru eDziekanat w projekcie „eUczelnia”.
Profil na portalu MOST Wiedzy: https://mostwiedzy.pl/michal.nowacki
Deputy Director of Information Systems Development at Gdansk University of Technology (GUT). Apostole of Agile software development. Has been bringing IT solutions to universities for almost a decade.
IT Project Coordinator in „MOST Wiedzy” project . Coordinator of didactic systems in „eUczelnia” project.
Full profile available at: https://mostwiedzy.pl/michal.nowacki
Pracownik naukowy, Politechnika Częstochowska
Zakład Przetwarzania Obrazów i Eksploracji Danych, Instytut Inteligentnych Systemów Informatycznych, Wydział Inżynierii Mechanicznej i Informatyki, Politechnika Częstochowska
Rafał Scherer rozwija nowe metody w obszarach inteligencji obliczeniowej, sieci neuronowych, data mining, zespołów systemów uczących się oraz rozpoznawania i szybkiego wyszukiwania obrazów na podstawie ich zawartości. Jest autorem około 100 prac naukowych. Jako pracownik naukowy Politechniki Częstochowskiej uczestniczył w wielu projektach badawczo-rozwojowych, m.in. w projekcie badawczym realizowanym wraz z Uniwersytetem Genewskim pod tytułem New perspectives on intelligent multimedia management with applications in medicine and privacy protecting systems. Odpowiadał za zadania badawcze i finansowe projekcie realizowanym w ramach Programu TEAM Fundacji Nauki Polskiej: Innovative Intelligent Data Analysis and Computational Paradigms for Industry and Healthcare. Jest też jednym z autorów dokumentacji projektu “E-Leader szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców gmin Moszczenica, Ujazd, Będków i Czarnocin”. Za realizację przedsięwzięcia został w 2011 roku odznaczony przez Prezydenta RP Srebrnym Krzyżem Zasługi.
Profesor Politechniki Śląskiej
Psycholog biznesu, profesor Politechniki Śląskiej, prezes spółki spin off Politechniki Śląskiej Pro-Lab oraz Centrum Edukacji i Pomocy Psychologicznej Pro-Inwest. Doradza organizacjom i ich liderom w procesie wprowadzania innowacji i adaptacji do zmieniającego się świata, zwracając szczególną uwagę na ludzki aspekt zmian technologicznych. Posiada doktorat i habilitację w obszarze postępu technologicznego i społecznego, a także tytuł MBA. Jej główne zainteresowania naukowe i wdrożeniowe związane są z czynnikiem ludzkim w transformacjach przyszłości – transformacji cyfrowej i energetycznej. Obecnie Przewodnicząca Rady Nadzorczej Węglokoks Energia sp. z o.o.
Jest psychoterapeutką, trenerem treningu i warsztatu psychologicznego, supervisorem trenerów oraz autorką 19 książek (monografii i pod redakcją) i ponad 150 artykułów. Ma na swoim koncie ponad 50 tysięcy godzin spędzonych w roli trenera i mówcy.
Jest dyrektorem Szkoły Biznesu Politechniki Śląskiej oraz kierownikiem Studiów w MBA Politechniki Śląskiej. Jest także twórczynią i koordynatorką inicjatywy TalentHUB, którą prowadzi wspólnie z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną.
Jest również członkiem rady naukowej i współpracownikiem Uniwersytetu Technicznego w Koszycach, gdzie zajmuje się diagnostyką potencjału człowieka w branży lotniczo-kosmicznej. Współpracuje też z Nyenrode Business University, organizując tematyczne warsztaty z nowoczesnego biznesu dla menedżerów na poziomie C-level.
Jako członek Komitetu ds. rozwoju gospodarki Regionalnej Izby Przemysłowo Handlowej w Gliwicach, Małgorzata Dobrowolska odgrywa ważną rolę w kształtowaniu polityki gospodarczej regionu. Przewodniczy Międzynarodowemu Zespołowi Doradczemu ds. Zrównoważonego Rozwoju, Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Ładu Korporacyjnego i Etyki Biznesu, a także zarządza Zespołem ds. Innowacyjności, Rozwoju Przedsiębiorczości, Zatrudnialności Absolwentów i Wspomagania Karier. Kierowała realizacją ponad 30 projektów pomocowych związanych z integracją społeczno-zawodową, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jest także współautorką 10 zgłoszeń patentowych krajowych oraz 5 zgłoszeń patentowych europejskich, skoncentrowanych na technologiach 4.0, w tym na urządzeniach wspierających badania psychologiczne i poprawę bezpieczeństwa w miejscu pracy.
Jej wyjątkowa działalność została wielokrotnie nagrodzona za wkład w rozwijanie wiedzy i praktyk w obszarach psychologii, technologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi, z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju.
Zastępca wójta, Gmina Moszczenica
Zastępca wójta Gminy Moszczenica, odpowiedzialna m.in. za wdrożenie i utrzymanie od strony organizacyjnej systemu EZDPUW, ukończone studia wyższe z zakresu kontrola i audyt wewnętrzny a także administracja samorządowa w Wyższej Szkole Handlowej im. B. Markowskiego w Kielcach oraz Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Wieloletnie doświadczenie w pracy samorządowej
Rzecznik Prasowy, Główny Instytut Górnictwa
Wieloletnie doświadczenie zawodowe w obszarze komunikacji społecznej.W swojej pracy zawodowej zajmuje się badaniem społecznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorka i współautorka książek na temat CSR, szeregu publikacji naukowych oraz wystąpień konferencyjnych. Nagrodzona w konkursie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na najlepsze prace doktorskie dotyczące problematyki pracy i polityki społecznej. 1-3.03.2018 Bruksela, Key note speaker „Green European Ideas Lab” zorganizowanych przez Greens/EFA Group in the European Parliament. Członek Śląskiego Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju. Członek zespołu ds. programowania i monitorowania zrównoważonego rozwoju regionu Obserwatorium Procesów Miejskich i Metropolitalnych. Publicystka w prasie branżowej. Wykładowca akademicki.
Accomplished PR and communication professional with many years practical experience. In her scientific work focused on social aspects of business operation. The author of 2 books in this scope, co-author of 3 monographies and several papers and conference presentations. Her PhD has been awarded by the Polish Ministry of Family, Labour and Social Policy. Member of Silesian Centre for Business Ethic and Sustainable Development. Key note speaker „Green European Ideas Lab” by Greens/EFA Group in the European Parliament Member of programming and monitoring sustainable development team of Observatory of Urban and Metropolitan Processes. Feature writer in a trade press. Academic teacher.
Dyrektor Techniczno-Produkcyjny, Fabryka Maszyn Spożywczych SPOMASZ Pleszew S.A.
PERA Albin urodzony w Pleszewie w 1971 roku – mgr inż.; absolwent Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Opolu na kierunku/specjalności Maszyny i Urządzenia Przemysłu Chemicznego i Spożywczego, Wydziału Mechanicznego oraz podyplomowych studiów Nowoczesne Zarządzanie Produkcją i Logistyką na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej; Pełnomocnik Systemów Jakości, Szef Produkcji, Kierownik Biura Projektowego, obecnie Dyrektor Techniczno-Produkcyjny w Fabryce Maszyn Spożywczych SPOMASZ Pleszew S.A. w Pleszewie;
Dyrektor, Centrum Badawczo Rozwojowe FIAB Sp. z o.o. Sp. k
Manager, coach i ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi, w budowaniu strategii innowacji oraz w kierowaniu przedsięwzięciami poprawiającymi efektywność przedsiębiorstw. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej i Mukoid Institute’s Professional Coach Training Program zgodny ze standardami International Coach Federation. Prowadzi procesy rozwojowe dla osób, zespołów i organizacji, które chcą wzmacniać swoją efektywność i kreatywność.
Rektor, Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
Rektor, Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
Absolwent Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Lublinie (1983). Doktor habilitowany nauk medycznych w zakresie medycyny (1991, 2003), specjalista w dziedzinie zdrowia publicznego (2004). Studiował także na UMCS w Lublinie (studium pedagogiczne dla nauczycieli akademickich), Hogeschool Van Amsterdam, Holandia (zarządzanie opieką medyczną), George Washington University (badanie usług medycznych) oraz Georgetown University, Washington DC, USA (administracja publiczna – administracja ochrony zdrowia).
Od 1987 do 2008 roku pracownik naukowy Instytutu Medycyny Wsi w Lublinie, którym kierował jako dyrektor w latach 1991-1995, a w latach 2002-2004 był zastępcą dyrektora ds. lecznictwa. Dodatkowo pracował jako starszy specjalista w Departamencie Polityki Zdrowotnej MZiOS (1991) oraz jako główny specjalista w Wojewódzkim Ośrodku Informatyki – Terenowy Bank Danych, UW w Lublinie (2000-2001).
Członek założyciel i wiceprezes Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce (1992-1996); członek Rady Naukowej przy Prezesie Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (1993-1994); przewodniczący Komisji Prewencji i Rehabilitacji Rady Ubezpieczania Społecznego Rolników II Kadencji (1994-1997); członek zespołu ekspertów Senatu RP ds. reformy systemu ochrony zdrowia (1994); członek zespołu ds. kształtowania polityki zdrowotnej Rady Naukowej przy Ministrze Zdrowia (2002-2005).
Prodziekan Wydziału Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowia AM w Lublinie (2005-2011) i kierownik zakładu Metod Informatycznych i Epidemiologicznych na tym Wydziale (2004-2011), profesor w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie (od 2008); członek Rady Redakcyjnej “AAEM – Annals of Agricultural and Environmental Medicine” (od 1994), „Annales UMCS – Sectio D, Medicina” (2008-2012) oraz „Globalization, the State and the Individual” (od 2014); redaktor naczelny pisma „Zdrowie Publiczne – Polish Journal of Public Health” (2001-2010 ); Dziekan Wydziału Pedagogiki i Psychologii WSEI w Lublinie (2011- 2013); Redaktor Zarządzający Wydawnictwa Instytutu Medycyny Wsi w Lublinie (2011- 2014); aktualnie – Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
Zajmuje się metodologią analizy danych dla oceny stanu zdrowia z wykorzystaniem technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. Współautor koncepcji systemu rejestrowania usług medycznych (RUM) oraz jego praktycznych wdrożeń. Autor oryginalnej metody klasyfikowania problemów medycznych za pomocą modelowania epizodów opieki z wykorzystaniem danych o zarejestrowanych usługach medycznych. Współautor prac dotyczących zawodowej komunikacji interpersonalnej pracowników pomocowych, w szczególności profesjonalistów medycznych (lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników).
Autor lub współautor ponad 220 publikacji z zakresu informatyki medycznej, higieny i epidemiologii oraz zdrowia publicznego i organizacji ochrony zdrowia .
Dyrektor ośrodka CUD-MED
Absolwent kierunku lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, członek Stowarzyszenia na Rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych w Polsce.
Współzałożyciel grupy CUD-MED
Od 10 lat prowadzi rodzinną, stale rozwijającą się firmę, zapewniającą holistyczne podejście do zdrowia, obejmującą: Ośrodek Badań Klinicznych, Poradnie Specjalistyczne i Medycyny Rodzinnej, Medical SPA oraz Klinikę Medycyny Estetycznej
Stale rozwija swoje kompetencje w zakresie medycyny estetycznej i Anti-Aging. Bierze czynny udział w szkoleniach, sympozjach, kongresach w zakresie medycyny ogólnej, estetycznej i badań klinicznych.
A graduate of the medical faculty at the Warsaw Medical University, a member of the Association for Good Practice of Clinical Research in Poland.
Co-founder of the CUD-MED group
Is running family, constantly growing company for 10 years, which provides a holistic approach to health. The business consists of: Clinical Trial Research Site, Specialty and Family Practice, Medical Wellness and SPA and Aesthetics Medicine Clinic
Constantly developing his abilities and competences in Anti-Aging and aesthetics medicine. He actively participates in trainings, symposia, congresses in the field of general medicine, aesthetics and clinical research.
Dyrektror Zarządzajcy, SnowTek (Finlandia)
Studiował ekonomię przemysłową. Posiada 15- letnie doświadczenie w dziedzinie najnowocześniejszych technologii dla sportowej aktywności zimowej w halach sportowych oraz systemach naśnieżania. W tym zakresie zajmuje się szeroko pojętym doradztwem i wdrażaniem.
SnowTek to jedna z najbardziej doświadczonych firm tworzących zimowy klimat w pomieszczeniach zamkniętych (IWC) i naśnieżanie niezależne od temperatury otoczenia (TIS). Jest jedyną firmą, która produkuje we własnym zakresie wszystkie systemy potrzebne w halach zimowych.
Hobby: narciarstwo (alpejskie, biegowe, snowboard), żeglarstwo. Posiada uprawnienia instruktora narciarstwa i trener narciarstwa alpejskiego.
Dyrektor ds. eksportu, OMATALO Oy (Finlandia)
Od 29 lat pracuje dla firmy Omatalo Oy zajmującej się budownictwem mieszkaniowym z elementów prefabrykowanych. Zaczynał jako projektant a przez ostatnie 20 lat pracował jako Export Manager. Począwszy od 1998 roku firma Omatalo wyeksportowała 1800 domów. Główne rynki to Finlandia, Estonia, Łotwa, Polska, Szwecja, Rosja i Czechy. Firma dostarczała domy również do Japonii, Kazachstanu i Islandii.
Omatalo zostało założone w 1939 roku. W 1974 roku fabryka została przeniesiona do Sonkajärvi. W roku 2018 Omatalo dostarczy na rynek około 500 domów, w tym 55 domów na eksport. Personel Omatalo to 90-100 osób w zależności od pory roku. Moc produkcyjna firmy wynosi około 1000 domów /rok.
Rodzina: żona, dwoje dorosłych dzieci i pięciu wnuków
Hobby: muzyka (zwłaszcza Elvisa Presleya), teatr, ćwiczenia na świeżym powietrzu.
Przedstawiciel fińskich firm Polarheat Oy i Omatalo Oy w Polsce
Wdraża czyste ekologicznie fińskie technologie grzewcze Polarheat a także energooszczędne budownictwo mieszkaniowe z elementów prefabrykowanych firmy Omatalo. Przykładowy dom fiński w Łodzi o powierzchni użytkowej 106m2 zużył do celów ogrzewania energii za kwotę 900zł brutto za cały sezon grzewczy.
Hobby: ulubionym zajęciem Wojciecha w czasie wolnym jest literatura historyczna i piłka nożna.
prof. Politechniki Częstochowskiej
Specjalizuje się w badaniach dotyczących inteligentnego rozumienia i przetwarzania dużych zbiorów danych oraz koncentrujących się wokół metod inteligencji obliczeniowej, CBIR, zgłębiania dużych zbiorów danych tzw. data mining oraz algorytmów uczenia maszynowego, optymalizacji pracy baz danych i składowania informacji. Jest autorem blisko 80 prac naukowych i artykułów. Jako kierownik lub wykonawca brał udział w licznych projektach krajowych i międzynarodowych. Był kierownikiem projektu finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki pt. “Innowacyjne Metody Wyszukiwania i indeksowania danych multimedialnych z wykorzystaniem technik inteligencji obliczeniowej”. Był pomysłodawcą oraz autorem koncepcji projektu o wartości ponad 12 mln zł pt. “E-leader szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin”, wykonawcą w projekcie “New perspectives on intelligent multimedia management with applications in medicine and privacy protecting systems” realizowanym i finansowanym w ramach Polsko Szwajcarskiego Programu Badawczego PSPB. Obecnie jest odpowiedzialny z ramienia lidera konsorcjum samorządów za realizację projektu pn. Gmina Bliżej Mieszkańców, którego głównym celem jest szeroko rozumiana cyfryzacja gmin od budowy sieci światłowodowych do wdrożenia systemów EZD PUW. Wspiera także od strony techniczno- organizacyjnej budowę centrum przetwarzania danych w ramach przedsięwzięcia Moszczenickie Tereny Inwestycyjne.
Dyrektor ds. Rozwoju, Syntea SA
Doktor nauk ekonomicznych, absolwent stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz prawa na UMCS. Dyrektor ds. Rozwoju w Syntea SA, zajmuje się tworzeniem modeli biznesowych dla sektora edukacji w krajach CEE oraz integracją rynku pracy z sektorem edukacji na poziomie szkolnictwa zawodowego oraz szkolnictwa wyższego. W latach 2008-2011 pracował w Urzędzie Miasta Lublin pełniąc funkcję Kierownika Biura Obsługi Inwestorów oraz Pełnomocnika Prezydenta ds. Podstrefy Lublin, aktywnie uczestnicząc w tworzeniu oferty inwestycyjnej pod kątem dostosowywania kompetencji lokalnego rynku pracy do potrzeb przedsiębiorców. Autor licznych publikacji z obszaru rozwoju lokalnego oraz zarządzania edukacją.
Profesor w Instytucie Techniki Budowlanej
Absolwentka kierunku inżynieria i ochrona środowiska w specjalności higiena i bezpieczeństwo środowiska pracy na Wydziale Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej (2007) oraz kierunku budownictwo w specjalności budownictwo komunikacyjne i infrastruktura na Wydziale Budownictwa Politechniki Śląskiej. Na Wydziale Budownictwa Politechniki Śląskiej uzyskała stopień doktora nauk technicznych w zakresie budownictwa w 2012 r. i doktora habilitowanego nauk technicznych w dyscyplinie budownictwo w 2017 r.
Od roku 2012 pracuje w Instytucie Techniki Budowlanej, w chwili obecnej na stanowisku Profesora ITB.
Autorka monografii pt. Układy nawierzchnia drogowa – podłoże gruntowe w modelu numerycznym i badaniach in situ (2016), zawierającej wytyczne modelowania MES nawierzchni drogowych współpracujących z podłożem gruntowym oraz pionierskich badań in situ, pozwalających na obserwację odpowiedzi podłoża pod nawierzchnią w rzeczywistych warunkach gruntowych i obciążeniowych do głębokości 2,5 m.
Autorka oraz współautorka około 90 publikacji naukowych w czasopismach krajowych i międzynarodowych, rozdziałów w monografiach oraz referatów na krajowe i zagraniczne konferencje naukowo-techniczne. Główną dziedzinę zainteresowań naukowych Autorki stanowi pianobeton i możliwości jego zastosowania w budownictwie oraz ocena zachowania układu nawierzchnia – podłoże gruntowe w ujęciu numerycznym i w badaniach in situ, jak również ocena zachowania podłoża górniczego i monitorowanie obiektów budowlanych.
Autorka ok. 45 opracowań na zlecenie przemysłu, w tym 26 jako główny referent. Od 2017 r. posiada uprawnienia do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.
W latach 2014-2017 kierownik projektu badawczego pt. Wzmacnianie słabego podłoża poprzez zastosowanie warstwy z pianobetonu w kontakcie z podłożem gruntowym, finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu LIDER IV.
Dyrektor Operacyjny, Electreecity
Ekspert lean manufacturing, KAIZEN oraz metodologii 5S z globalnym doświadczeniem w kierowaniu projektami i jednostkami produkcyjnymi w branży pojazdów samochodowych.
Przedsiębiorca i innowator pasjonujący się budowaniem organizacji opartych na mocnych stronach i talentach współpracowników. Wróg mądrości potocznej i konwencjonalnej wiedzy, pasjonat faktów i danych.
Entuzjasta pojazdów elektrycznych i rewolucyjnych zmian, które ze sobą niosą. Zatroskany stanem, w jakim przekazujemy Ziemię przyszłym pokoleniom. Ojciec trojga dzieci.
Executive with global experience leading high profile projects and operations, implementing lean manufacturing, continuous improvement and 5S methodologies that drive positive change within a wide range of automotive manufacturing.
Entrepreneur passionate about building organizations on people’s strengths and talents.
Enthusiast of electric mobility and revolutionary change it will bring to our world. Rejects conventional wisdom, cares in what condition earth will be passed to next generations. Father of 3.
Wójt Gminy Moszczenica
Marceli Piekarek Wójt Gminy Moszczenica. Od 1990 roku Radny Rady Gminy Moszczenica. W latach 1998- 2010 Przewodniczący Rady Gminy Moszczenica.
Od 2010 roku Wójt Gminy Moszczenica
Burmistrz Miasta Turek
Absolwent historii Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończył studia podyplomowe z zakresu: Zarządzania administracją publiczną, Public Relations, Pozyskiwania Funduszy Unii Europejskiej i Zarządzania Oświatą.
W swojej karierze sprawował funkcje m.in. rzecznika prasowego w Starostwie Powiatowym w Turku, sekretarza w Starostwie Powiatowym w Turku, prezesa Fundacji Turkowskiej Unia Rozwoju. Odbył staż w Brukseli, gdzie pracował w Biurze Regionu Walencji.
W latach 2006-2014 radny Rady Miejskiej Turku, od 9 grudnia 2014 r. Burmistrz Miasta Turek.
A graduate of history at the University of Łódź. He completed post-graduate studies regarding: Management of public administration, Public Relations, Acquisition of European Union funds and Education Management.
In his career he held functions: spokesman in Poviat Sarosty in Turek, the secretary of Poviat Starosty in Turek, the president of The Foundation Turkowska Unia Rozwoju. He completed and internship in Brussels, where he worked in the Valencia Region Office.
In 2006-2014 council member of City Council of Turek, from 9th of December 2014 the Mayor of Turek
Pełnomocnik, Akademia Kształcenia Europejskiego
Z wykształcenia mgr ekonomii; twórca, współtwórca i realizator ponad 200 projektów finansowanych z funduszy UE, krajowych i branżowych; nauczyciel szkolny i akademicki z ponad 20 letnim stażem. Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu pozyskiwania, realizacji i rozwiazywania problemów w projektach; pasjonatka zwierząt i szybkich samochodów.
Dziekan Wydziału Organizacji i Zarządzania, Politechnika Śląska
Profesor zwyczajny w Instytucie Inżynierii Produkcji na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Sekretarz Naukowy Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych w Katowicach.
Dorobek naukowy – ponad 250 publikacji w kraju i za granicą, ponad 100 referatów wygłoszonych na konferencjach krajowych i zagranicznych, promotorstwo czternastu zakończonych przewodów doktorskich, kilkanaście staży naukowych w ośrodkach zagranicznych (w ramach współpracy bilateralnej oraz udział w programach TEMPUS, TEMPRA i SOCRATES-ERASMUS), stypendia British Council (W.Brytania, 1983) i Fundacji Kościuszkowskiej (USA, 1998), wykłady w uczelniach zagranicznych.
Komitet Inżynierii Produkcji PAN: członek Prezydium Komitetu, Polskie Towarzystwo Oceny Technologii: członek – założyciel, Przewodniczący Zarządu Towarzystwa.
1990 – 1994: radny Rady Miejskiej w Gliwicach, członek Prezydium Sejmiku Samorządowego województwa katowickiego
1993 -1997: przedstawiciel Pełnomocnika Rządu d/s Integracji Europejskiej (następnie: szefa Komitetu Integracji Europejskiej) w Radzie Fundacji „Polska Agencja Rozwoju Regionalnego” w Warszawie: wiceprzewodniczący Rady Fundacji
1998 – 2000: członek Zespołu Doradców Wojewody Katowickiego (następnie: Wojewody Śląskiego)
2002 – 2006: I zastępca Prezydenta Miasta Gliwice
2006 – 2007: Przewodniczący Rady Miejskiej w Gliwicach
2007 – 2015: Poseł na Sejm RP VI i VII, wiceprzewodniczący Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii,
Trener biznesu, Multum PR Sp. z o.o.
Trener biznesu, wspólnik wrocławskiej agencji Multum PR i prezeska organizacji pozarządowej Fundacja Wałbrzych 2000. Prowadzi szkolenia dla kadry menedżerskiej, pracowników samorządu terytorialnego i osób bezrobotnych w zakresie kontaktów z mediami, prezentacji i savoir vivre’u, zarządzania sytuacją kryzysową, CSR, a także zakładania i promocji własnej firmy. Swoje największe projekty realizowała, m.in. dla Gliwickiej Spółki Węglowej, KGHM, Zakładów Chemicznych Rokita SA, AB SA, IBM Polska czy Nokia.
Prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju Wydziału Organizacji i Zarządzania, Politechnika Śląska
Profesor Politechniki Śląskiej, doktor habilitowany nauk humanistycznych, Doctor Honoris Causa of Academy of State Penitentiary Service in Ukraine, Prodziekan ds. Kształcenia Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej, Kierownik Katedry Stosowanych Nauk Społecznych.
Rozwija działalność naukową w kraju i zagranicą.
Pozyskuje i kieruje projektami z EFS, NCBR i NAWA, m.in.:
Za swoja działalność naukową i organizacyjną otrzymała liczne nagrody:
Oprócz funkcji uczelnianych udziela się także jako:
Zainteresowania naukowe:
zrównoważony rozwój, etyka normatywna i etyka stosowana, sztuczna inteligencja, technologie kognitywne, Technology Assessment, Przemysł 4.0 i społeczeństwo 4.0, filozofia techniki, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie środowiskiem
Zastępca Wójta, Gmina Bobrowniki
Ukończyła w 2002 roku Politologię na Uniwersytecie Śląskim z wynikiem bardzo dobrym. Następnie Podyplomowe Studia Menadżerskie, także na Uniwersytecie Śląskim. Posiada certyfikat znajomości języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Pracowała w firmach prywatnych i administracji. Od 10 lat pracuje w samorządzie terytorialnym, najpierw w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego, Wydział Rozwoju Regionalnego, następnie w Urzędzie Gminy Bobrowniki na stanowisku kierownika Referatu Rozwoju i Promocji. Od 2016 roku Zastępca Wójta Gminy Bobrowniki.
Równolegle do pracy zawodowej działała społecznie. W 2008 roku założyła Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Społecznej „Lepsza Gmina” i pracuje w nim do dzisiaj jako wolontariusz.
W ramach Stowarzyszenia zrealizowała kilkanaście przedsięwzięć dla mieszkańców gminy Bobrowniki, począwszy od aerobiku, zajęć języka angielskiego dla przedszkolaków, kursów komputerowych czy kulinarnych dla osób starszych, a także dzieci, poprzez liczne imprezy plenerowe, a skończywszy na działaniach kształtujących aktywność obywatelską mieszkańców gminy.
W 2011 roku stworzyła w Urzędzie Gminy Bobrowniki Referat Rozwoju i Promocji. Od tego momentu Gmina zaczęła krok po kroku sięgać po środki unijne z jednej strony, a kształtować otwarty wizerunek Urzędu, z drugiej. Zgodnie z wolą mieszkańców i wizją i programem Wójta pozyskiwała środki na największe gminne przedsięwzięcia. Wnioski i Studia Wykonalności przygotowywała także samodzielnie. Pierwsze efekty to podsumowanie kadencji 2011-2014, gdzie gmina zrealizowała przedsięwzięcia współfinansowane ze środków pozabudżetowych za 40 mln zł. Następnie z ramienia Gminy Bobrowniki negocjowała środki unijne na nową perspektywę finansową w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. W kolejnej 4-letniej kadencji Wójta Arkadiusza Ziemby to nawet 60 mln zł przedsięwzięć.
Tak dynamiczny rozwój nie mógł przejść niezauważony. Toteż w 2015 roku gmina zaczyna pojawiać się w czołówce 50 najlepszych gmin wiejskich kraju. Rankingi zrównoważonego rozwoju, czy ranking Rzeczpospolitej w 2017 roku klasyfikują Gminę Bobrowniki na 15 miejscu, a 2018 roku na 11 miejscu w kraju. Jedynie za 2017 rok Bobrowniki znajdują się na 2 miejscu w województwie śląskim w zakresie dochodów UE deklasując pozostałe gminy. Jednocześnie nie wzrasta radykalnie zadłużenie.
Gmina jest jedną z dwóch najmniej zadłużonych gmin powiatu będzińskiego.
Zastępca Dyrektora ds. Dydatktycznych i Naukowych, Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego
Absolwent I Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie w 1990 r; specjalista chorób wewnętrznych i endokrynologii. W 2016 r. wybrany na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Dydaktycznych i Naukowych Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Warszawie. Od 2008 r Kierownik Zakładu Neuroendokrynologii Klinicznej CMKP. Członek towarzystw naukowych polskich i międzynarodowych , w tym m. in. Członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Neuroendokrynologii.
Professor Wojciech Bik MD, PhDProf. Wojciech Bik is a specialist in endocrinology and internal medicine. He graduated from the First Faculty of Medicine, Warsaw Medical University in 1990. He has been the Head of Neuroendicrinology Department Medical Centre of Postgraduate Education (CMKP) since 2008. In 2016 he was elected Deputy Director of CMKP. Prof. Wojciech Bik is a member of polish and international scientific societies including being a member of the Main Board of the Polish Society of Neuroendocrinology.
Project Manager, K-FLEX Polska sp. z o.o.
Kamil Maszczyk – Project Manager w firmie K-FLEX Polska sp. z o.o. odpowiedzialny za jakość oraz prawidłowe parametry oferowanych przez K-FLEX produktów i wyrobów. Absolwent Wydziału Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej. Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec 3 synów.
Dziekan Wydziału Infrastruktury i Środowiska Politechniki Częstochowskiej
Prof. dr hab. inż. Małgorzata Kacprzak jest profesorem zwyczajnym w dziedzinie nauk technicznych. Swoją przygodę z nauką rozpoczynała w Poznaniu, gdzie uzyskała stopień doktora nauk leśnych na Akademii Rolniczej. Jej badania dotyczyły grzybów glebowych oraz możliwości ich zastosowania w celu ochrony sadzonek drzew leśnych przed patogenami. Od 2000 roku pracuje w Instytucie Inżynierii Środowiska Politechniki Częstochowskiej. Jej zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim biotechnologii środowiska oraz zrównoważonego zagospodarowania odpadami biodegradowalnymi (w tym osadami ściekowymi) w kontekście gospodarki obiegu zamkniętego. Jest autorką wielu publikacji z tej dziedziny, w tym monografii: „Wspomaganie procesów remediacji terenów zdegradowanych” oraz „Fitoremediacja gleb skażonych metalami ciężkimi”. Współpracuje z naukowcami w kraju i za granicą, m.in. z Norwegii, Francji, Irlandii, Hiszpanii, RPA, Chiny oraz przedsiębiorcami działającymi na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego m.in. z wykorzystaniem biowęgla. Jest liderem zespołu, który prowadzi badania, gdzie wprowadza się biopreparaty oparte na mikroorganizmach pozyskanych ze środowiska naturalnego w celu neutralizacji zanieczyszczeń znajdujących się w głównie w glebach. Poza tym prowadzi monitoring tzw. „nowych” zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych w wodach, ściekach i glebach. Wykorzystuje przy tym najnowocześniejsze techniki biologii molekularnej i chemii analitycznej.
Od 2016 prof. Małgorzata Kacprzak jest Dziekanem Wydziału Infrastruktury i Środowiska Politechniki Częstochowskiej.
Malgorzata Kacprzak is a full professor in the field of technical sciences. She began her adventure with science in Poznan, where she obtained a PhD degree at the University of Agriculture. Her research concerned on soil fungi and the possibility of using them to protect seedlings of forest trees against pathogens. Since 2000, she has been working at the Institute of Environmental Engineering at the Czestochowa University of Technology. Her scientific interests focuses primarily on environmental biotechnology and sustainable management of biodegradable waste (including sewage sludge) in the context of circular economy. She is the author of many publications in this field, including the monograph “Supporting remediation processes of degraded areas” and “Phytoremediation of soils contaminated with heavy metals”. Cooperates with scientists at Poland and abroad, including Norway, France, Ireland, Spain, RPA , China and entrepreneurs working to improve the quality of the environment, among others using biocarbon. She is leader of the team that conducts research, where biopreparations based on microorganisms derived from the natural environment are introduced to neutralize pollutants found mainly in soils. In addition, she conducts the research on monitoring the so-called “new” chemical and microbiological contaminations in water, sewage and soils. She uses the most modern techniques of molecular biology and analytical chemistry.
From 2016, prof. Malgorzata Kacprzak is Dean of the Faculty of Infrastructure and Environment of the Czestochowa University of Technology.
Adiunkt, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Katedra Robotyki i Mechatroniki
Jest pracownikiem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Jego badania naukowe, skupiają się wokół tematyki monitorowania stanu technicznego konstrukcji i rozwoju nowych metod diagnostycznych w tym zakresie. Jest autorem i współautorem ponad 100 prac naukowych dotyczących tych zagadnień. Prowadzone przez niego badania, we współpracy z wiodącymi ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą, pomagają lepiej zrozumieć i poprawić bezpieczeństwo użytkowania konstrukcji inżynierskich z którymi mamy do czynienia w życiu codziennym.
WWW: http://home.agh.edu.pl/~lpiecz/
Dr Łukasz Pieczonka is an assistant professor at the AGH University in Krakow, Poland. His scientific interests are focusing on the monitoring of structural health of engineering structures and on the development of new diagnostic techniques in this field. He is an author and co-author of over 100 scientific papers regarding these topics. His research, conducted in cooperation with the leading scientific institutions in Poland and abroad, help to understand and improve safety of engineering structures that we interact with every day.
WWW: http://home.agh.edu.pl/~lpiecz/
Kierownik ds. turystyki, Urząd Miasta w Mórahalom (Węgry)
Z wykształcenia finansista, administrator bankowy i kierownik turystyki.
Dotychczas pełnił funkcję Dyrektora Generalnego Elixír Medical Wellness Hotel *** Superior w Mórahalom, kierownika działu sprzedaży i marketingu Saint Elizabeth Spa, Mórahalom, Dyrektora Generalnego Móra-Tourist Nonprofit Ltd., Mórahalom. Był również kierownikiem projektu Thermálgyűrű Ltd., Mórahalom.
Hobby: uwielbia podróże, sport oraz aktywne spędzanie czasu z rodziną
Członek Zarządu, Ampio Sp. z o.o.
Absolwent Technikum Mechaniczno Energetycznego w Szczecinie. W 2002 roku ukończył Politechnikę Szczecińską na wydziale Elektrycznym kierunek Automatyka i Robotyka ze specjalizacją Automatyka. Współtwórca systemu Ampio Smart Home, współwłaściciel firmy Ampio Sp. z o.o. W firmie odpowiedzialny między innymi za rozwój magistralnego oprogramowania konfiguracyjnego.
Zainteresowania techniczne: Programowanie, automatyka, elektronika;
Pozostałe hobby: żeglarstwo, wycieczki górskie, narciarstwo.
A graduate of Secondary Technical School of Mechanical and Electrical Engineering in Szczecin. In 2002, he graduated from Szczecin University of Technology at the faculty of Electrical Engineering in the field of Automatic Control and Robotics with the Automatic Control specialization. Co-founder of the Ampio Smart Home system, co-owner of Ampio Sp. z o.o. The development of the main configuration software is one of his main responsibilities in the company.
Technical interests: Programming, Automatic Control, Electronics;
Other hobbies: sailing, hiking, skiing.
Dyrektor spa, Medical Spa Hotel Lawendowe Termy
Prorektor ds. Nauki i Kształcenia, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Profesor nadzwyczajny KUL, doktor habilitowany nauk humanistycznych, magister prawa. Prorektor ds. Nauki i Kształcenia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Kierownik Katedry Psychoprofilaktyki Społecznej w Instytucie Psychologii KUL. Kierownik, koordynator merytoryczny, realizator wielu projektów naukowych oraz badawczo-rozwojowych współfinasowanych z funduszy unijnych oraz krajowych m.in. przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie, Ministerstwo Zdrowia. Obszary zainteresowań to patologie społeczne i ich profilaktyka, prawo karne i wykonawcze.
Associate Professor KUL, PhD in Humanities, Master of Laws. Vice-Rector for Science and Education of the John Paul II Catholic University of Lublin, Head of the Department of Social pathology Psychoprophylaxis at the Institute of Psychology, KUL. Project manager, expert coordinator and team member in a series of scientific and R&D projects co-financed from EU and national funds under programmes operated by the National Centre for Research and Development, the Lublin Province Labour Office and the Ministry of Health, among others. Her areas of interest include social pathologies and their prevention, criminal and executive penal law.
Starszy Specjalista Inżynier, Engineering Design Center
Michał Kocjan pracuje w EDC i związany jest z przemysłem lotniczym od ponad 12 lat. Brał udział w dużych programach projektowania nowych samolotów takich jak Boeing 747-8, Airbus A-350XWB, czy Bombardier Global. Pracował zarówno nad częściami mechanicznymi samolotu, jak i systemami cyfrowymi, ze szczególnym uwzględnieniem systemów monitorowania samolotu. Obecnie jest Product Development Managerem swojego autorskiego pomysłu „Dream”, realizowanego w ramach IloT – wielofunkcyjnej platformy analitycznej, monitorującej życie maszyn, działającej na urządzeniach mobilnych. W trakcie swojej kariery był odpowiedzialny za projektowanie i analizę, rozwój oprogramowania oraz zarządzanie produktem i zarządzanie zespołami (liczącymi niekiedy nawet ponad 80 osób).
Michał ukończył Politechnikę Warszawską jako magister inżynier o specjalności Wspomaganie Komputerowe Procesu Projektowania. Posiada również tytuł magistra zarządzania oraz stopień naukowy doktora w zakresie mechaniki stosowanej (zjawiska falowe w pociągach dużych prędkości). Przed rozpoczęciem swojej działalności w lotnictwie pracował w branży kolejowej.
W wolnym czasie Michał lubi jeździć na rowerze, zajmować się ogrodem i spędzać czas ze swoimi dziećmi.
Michal Kocjan has been working at EDC and has been in the aviation industry for over 12 years. He took part in major aircraft new product introduction programs like Boeing 747-8, Airbus A-350XWB or Bombardier Global. He Michal gained his experience working on both mechanical parts of plane as well as on the digital systems, with special focus on health monitoring. Currently he is a Product Development Manager of his visionary product – multipurpose analytic and health monitoring platform running on a mobile device – developed as WIA project codenamed “Dream”. Over course of his career he was responsible for design and analysis, software development as well as product management and people management (with team size of 80+ people).
Michal graduated from Warsaw University of Technology as a Master of Engineering in Computer Aided Design. He also holds an M.B.A and a title of Ph.D. in Applied Mechanics (wave phenomena in high speed trains). Before joining aviation, he was working in railway industry.
In his spare time Michał enjoys riding a bike, gardening and spending time with his children.
Radca Prawny, Kancelaria Transportowa KOBEN Sp. z o.o.
Radca prawny. Uzyskała wykształcenie prawnicze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach – Wydziale Prawa i Administracji na kierunku Prawo, a następnie ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców w Katowicach.
Posiada wielokierunkowe doświadczenie zdobyte podczas praktyk zawodowych i aplikacji radcowskiej w zakresie pomocy prawnej i reprezentacji na sali sądowej osób fizycznych i przedsiębiorstw. Podczas swojej kariery prawniczej brała udział w wielu sprawach związanych z prawem cywilnym, administracyjnym i gospodarczym. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej pomiotów gospodarczych, w tym z branży TSL. Z powodzeniem reprezentuje Klientów na etapie postępowań sądowych.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in.: podczas pracy w Sądzie oraz Kancelarii Radcy Prawnego.
Radca Prawny, Kancelaria Transportowa KOBEN Sp. z o.o.
Radca prawny. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, gdzie obecnie przygotowuje dysertację doktorską z zakresu prawa cywilnego. Aplikację radcowską odbył przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywał od roku 2006, odbywając staż w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, a następnie studenckie praktyki w Kancelarii Radcy Prawnego. Wieloletnia obsługa podmiotów gospodarczych, w szczególności z branży TSL, pozwoliła mu na nabycie doświadczenie w zakresie prawa handlowego, gospodarczego, a także prawa pracy. Jego pasją są przede wszystkim języki obce. Ukończył również studia filologiczne o specjalności: filologia hiszpańska. Biegle włada językiem angielskim, hiszpańskim i portugalskim oraz świadczy pomoc prawną w tych językach. Prowadzi także na uczelni wyższej zajęcia dla studentów kierunków filologicznych z zakresu podstaw prawa (w języku polskim oraz w języku hiszpańskim) oraz tłumaczenia tekstów prawniczych.
Pracownik naukowo-dydaktyczny, Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Absolwentka zdrowia publicznego, obecnie pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Od 2018 r. polski koordynator, a także wykładowca w The European Training Consortium in Public Health and Health Promotion (ETC-PHHP). W latach 2012/13 uczestnik studiów podyplomowych “Menadżer BiotechScience”. Doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie edukacji zdrowotnej, ochronie wynalazków i ich komercjalizacji.
Adwokat, Kancelaria Transportowa KOBEN Sp. z o.o.
Adwokat. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Aplikację adwokacką odbyła przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Krakowie. Obecnie prowadzi Indywidualną Kancelarię Adwokacką. Doświadczenie zawodowe zdobywała już podczas studiów pracując w Uniwersyteckiej Poradni Prawnej oraz w Federacji Konsumentów, a następnie w Kancelarii Adwokackiej. Od 10 lat zajmuje się obsługą podmiotów gospodarczych, w tym z branży TSL. W ramach swojej działalności świadczy usługi dla przedsiębiorców, w szczególności w zakresie postępowań sądowych, a także doradztwa w sprawach dotyczących prawa cywilnego, gospodarczego i prawa pracy. Interesuje się tematyką ochrony praw człowieka, od wielu lat poszerzając wiedzę z tego zakresu. Od początku swojej działalności świadczy usługi pro bono, udzielając bezpłatnych porad prawnych.
Starosta, Powiat Turecki
Starosta Turecki, Dyrektor w Zespole Szkół Technicznych im. S. Kaliskiego w Turku w latach 2007 – 2014; Wiceprzewodniczący Rady Sektorowej ds. Kompetencji IT; Przewodniczący Komisji ds. strategii, Akcelerator Wiedzy Technicznej przy Politechnice Poznańskiej. Inicjator i pomysłodawca idei INTJO. Zapoczątkował i realizuje szereg projektów związanych z rozwojem innowacyjnej edukacji, a także z wdrażaniem nowoczesnych technologii w powiecie tureckim.
Head of Turek County, director in the Technical Schools. S. Kaliski in Turek in the years 2007 – 2014, Vice-Chairman of the Sector Council for IT Competencies, Chairman of the Strategy Committee, Accelerator of Technical Knowledge at the Poznan University of Technology, Initiator and originator of the idea “Innovations, Modern Technologies, Foreign Languages (INTJO)”. He initiated and implements a number of projects related to the development of innovative education as well as the implementation of modern technologies in Turek County.
Burmistrz, Sonkajärvi (Finlandia)
Ukończył Wyższą Szkołę Administracji i Zarządzania. Od lat 21 pełni funkcję Burmistrza Sonkajärvi. W czasie wolnym lubi aktywnie wypoczywać w domu letniskowym i w lesie. Jego pasją szczególną jest literatura.
Pracownik naukowo-dydaktyczny, Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Uniwersytet Medyczny w Łodzi.
Pracownik naukowo-dydaktyczny, Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Urodzona 24 sierpnia 1985 roku w Łodzi. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W 2009 roku uzyskała tytuł magistra fizjoterapii, a w 2012 tytuł doktora nauk medycznych. Ponadto, w 2016 roku ukończyła Wyższą Szkołę Informatyki i Umiejętności w Łodzi, uzyskując tytuł inżyniera. Od 2012 roku do chwili obecnej pozostaje pracownikiem Uczelnianego Laboratorium Ruchu i Wydolności Fizycznej Człowieka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Kierownik projektu: „Zastosowanie autorskiego systemu akcelerometrycznego w ocenie czasu reakcji żołnierza w zależności od rodzaju umundurowania i obecności ekwipunku”, finansowanego w ramach Inkubatora Innowacyjności+. Doświadczenie w zakresie zastosowania obiektywnych metod oceny ruchu i analizy biomechanicznej.
Pracownik naukowo-dydaktyczny, Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Uniwersytet Medyczny w Łodzi.
Starszy inżynier, Engineering Design Center
Karolina Głowacka dołączyła do EDC w 2017 roku jako członek zespołu Data & Analytics w Aviation Digital. Obecnie wraz z Michałem Skowronem pracuje nad projektem „Sense and Avoid” (SAA) – „Wykrywaj i Uniknij” dla bezzałogowych systemów lotniczych, gdzie skupia się na zastosowaniu algorytmów sztucznej inteligencji wpomagających systemy SAA.
Karolina jest absolwentką Uniwersytetu w Pittsburghu. W roku 2008 uzyskała tytuł doktora Badań Operacyjnych na Uniwersytecie w Pittsburghu. Przed dołączeniem do EDC, pracowała jako wykładowca na uczelniach w Hong Kongu i USA. W czasie wolnym jeździ na rolkach i deskorolce oraz gra w tenisa.
Karolina Glowacka joined EDC in 2017 as a member of Data & Analytics team in Aviation Digital. Currently she is working on “Sense and Avoid” (SAA) project for unmanned aircraft systems, where she is focusing on the implementation of Artificial Intelligence algorithms to support SAA solutions.
Karolina graduated from the University of Pittsburgh and in 2008 received her PhD in Operations Research from the University of Pittsburgh. Prior to joining EDC, she worked as a professor in Hong Kong and USA. In her spare time, she enjoys inline skating, skateboarding and tennis.
Wiceprezes Zarządu, Towarzystwo Etyki i Filozofii Techniki
Prawnik, antropolog technologii, viceprezes TEFT (Towarzystwo Etyki i Filozofii Techniki), członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego, wykładowca akademicki (IEiAK UŁ, Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie). Doktorat napisany w IAiEK UŁ, dotyczy dyskursów kreujących Deep Fake Culture: sztucznej inteligencji (humanizacja, relacje, ucieleśnianie, status) i transhumanizmu, którego wartości Super Intelligence, Super Wellbeing, Super Longevity kulminują w koncepcji prawa do wolności morfologicznej promowanej jako imperatyw etyczny w XXI wieku.
Przewodniczący Komisji Etycznej zespołu ds. Narodowej Strategii Sztucznej Inteligencji, Ministerstwo Cyfryzacji
Jeden z twórców Narodowej Strategii Sztucznej Inteligencji (przewodniczący grupy etyczno-prawnej w zespole eksperckim Ministerstwa Cyfryzacji ds. polskiej strategii sztucznej inteligencji), członek Rady Cyfryzacji, wykładowca na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego (etyka w robotyce), autor książek, publicysta. Przetłumaczył bestseller „Sztuczna inteligencja” Jerry’ego Kaplana https://ksiegarnia.pwn.pl/Sztuczna-inteligencja,783789188,p.html Obecnie pracuje nad książką „Sztuczna inteligencja – etyka”.
Kierownik Działu Symulacji , ProPoint Sp. z o.o.
Kierownik Działu Symulacji oraz Koordynator Projektu w gliwickiej firmie ProPoint sp. z.o.o. Sp. K, zajmującej się intergacją systemów automatyki przemysłowej głównie w przemyśle samochodowym. W przeszłości pracował na stanowiskach programista PLC i programista robotów. Zdobyte doświadczenie oraz obserwacja trendów w branży automatyki spowodowała ponad 4 lata temu jego zainteresowanie tematyką wirtualnego rozruchu.
Head of the Simulation Department and Project Coordinator at Gliwice’s ProPoint sp. z.o.o. Sp. K, dealing with the integration of industrial automation systems mainly in the automotive industry. In the past he worked as a PLC programmer and robot programmer. Gained experience and observation of trends in the automation industry caused over 4 years ago his interest in the subject of virtual commissioning.
Kierownik Działu Oprogramowania, Engineering Design Center
Sławomir Kret pracuje w EDC od 2014 roku. Jest menedżerem w dziale Awioniki, gdzie aktualnie zajmuje się systemami dystrybucji energii oraz zastosowaniem metodyk zwinnych na poziomie inżynierii systemowej. Dodatkowym polem zainteresowań jest aplikacja technologii hybrydowych w lotnictwie.
Przed dołączeniem do EDC, mieszkał i pracował w Niemczech. Ukończył studia Elektrotechniki na Uniwersytecie Technicznym w Hamburgu. Następnie jeszcze podczas studiów rozpoczął współpracę z firmą Airbus, gdzie pracował przez 5 lat w charakterze inżyniera systemowego w zakresie awioniki i zasilania.
W wolnym czasie Sławomir lubi czytać książki oraz podróżować pociągiem.
Sławomir Kret has been working at EDC since 2014. He is a manager in the Avionics department, where he is currently working on power distribution systems and the adaptation of agile methodologies on systems engineering level. An additional field of interest is the application of hybrid technologies in Aviation.
Before joining EDC, he lived and worked in Germany. He graduated from the Technical University of Hamburg with a master’s degree in Electrical Engineering. During his studies he started working with Airbus, where he worked for 5 years as a system engineer in the field of Avionics and Power systems.
In his spare time, Sławomir enjoys reading and traveling on a train.
Wokalistka
Ma na koncie udział w International Blues Challenge. Energetycznym występem zarobiła tam sobie na miano “Cesarzowej Beale Street”. Nazywano ją też “enigmą” – pewnie z powodu intrygującego połączenia jej wielkiego, mocnego głosu i drobnej postury fizycznej.
Badacz danych, Engineering Design Center
Michał Skowron dołączył do EDC w 2014 roku, jako Badacz Danych. Zdobywał doświadczenie m.in. przy projektach przewidywania awarii silników lotniczych za pomocą metod statystycznej eksploracji danych. Obecnie wraz z Karoliną Głowacką pracuje nad systemem „Sense and Avoid” (SAA) – „Wykryj i Uniknij”) dla lekkich bezzałogowych systemów latających, gdzie celem jest opracowanie algorytmów pozwalających autonomicznie wykryć, zidentyfikować i opracować strategię ominięcia zagrażającej przeszkody.
Michał uzyskał tytuł magistra matematyki na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W wolnym czasie czyta reportaże i podróżuje do nieznanych miejsc.
Michał Skowron joined EDC in 2014 as a Data Scientist. He gained experience predicting aircraft engine failures using statistical exploration methods. Currently, together with Karolina Głowacka, he is working on the “Sense and Avoid” (SAA) system for small unmanned aerial systems, where the goal is to develop algorithms supporting autonomous sense, detect and threat avoidance.
Michał received his MSc in Mathematics from the Warsaw University of Technology. In his spare time, he reads reportages and enjoys off-the-beaten-track travels.
Inżynier Oprogramowania Wbudowanego, Engineering Design Center
Przemysław pracuje w EDC W EDC od 2 lat. Jest inżynierem oprogramowania wbudowanego w projektach ELMS 3 (system zarządzania obciążeniem elektrycznym) dla Boeinga 777x oraz Test Pass (platforma testowa dla oprogramowania i systemów krytycznych, finansowana przez NCBiR).
Ukończył Politechnikę Wrocławską, wydział Elektroniki, kierunek Automatyka i Robotyka, specjalizacja Robotyka. Jest entuzjastą autonomicznych statków powietrznych oraz współautorem projektu takiego statku w konfiguracji latającego skrzydła. Wraz z kolegami buduje statek od podstaw, począwszy od projektu, przez samodzielną mechaniczną obróbkę modelu, konstrukcję płytek PCB, a także pełne oprogramowanie.
Prywatnie Przemysław jest entuzjastą podróży, koncertów, filmów, komputerów oraz aktywnego trybu życia.
Przemysław has been working at EDC for 2 years. He acts as the Embedded Software Engineer in the projects: ELMS 3 (Electrical Load Management System) for Boeing 777x and Test Pass (test platform for safety critical software and systems, funded by NCBiR).
He is a graduate of the Wrocław University of Science and Technology, faculty of Electronics, course of Automatic Control and Robotics, Robotics specialization. He is an enthusiast of autonomous aerial vehicles and co-author of the project of such vehicle in the configuration of a flying wing. Together with his colleagues, he realizes the project from scratch, starting from the design, through independent mechanical machining of the model, PCB construction, and full software.
Privately, Przemysław is an enthusiast of travels, concerts, movies, computers and an active lifestyle.
Zawodnik MMA
Marcin Tybura, pochodzący z Uniejowa – polski zawodnik mieszanych sztuk walki wagi ciężkiej, zwycięzca turnieju M-1 Grand Prix 2013 oraz mistrz M-1 Global wagi ciężkiej w latach 2014-2015, od 2015 związany z Ultimate Fighting Championship.
Wokalista
Eryk Waszczuk to 12-letni wokalista, pochodzący z Międzyrzeca Podlaskiego.Był uczestnikiem pierwszej edycji programu The Voice Kids. Występował w drużynie Edyty Górniak. Jest laureatem licznych konkursów i przeglądów piosenki zarówno w kraju jak i za granicą. Jego występ z programu The Voice Kids w internecie obejrzano prawie 2,5 mln razy.
W czerwcu tego roku odbyła się premiera debiutanckiego teledysku Eryka, który powstał do nowej wersji utworu “One” z repertuaru grupy U2. Teledysk był emitowany m.in w programach Pytanie na śniadanie, Teleexpress oraz w telewizjach lokalnych. Obecnie Eryk przygotowuje się do nagrania swojego autorskiego utworu
Przewodnicząca Komisji Samorządowej Rady Nadzorczej, Spółdzielnia Mieszkaniowa „Hutnik” w Sosnowcu
Ukończyła studia doktoranckie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami – studia podyplomowe w Wyższej Szkole Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie. Prowadzi Biuro Nieruchomości PROFIHome w Sosnowcu. Pełni funkcję Przewodniczącej Komisji Samorządowej Rady Nadzorczej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Hutnik” w Sosnowcu.
Magdalena Musztyfaga-Dawidowska – graduated from the Silesian University in Katowice with a doctoral degree. Licensed Real Estate Agent – postgraduate studies at the University of Real Estate Management in Warsaw. She runs the PROFIHome Real Estate Office in Sosnowiec. She is the Chairman of the local Government Commission of the Supervisory Board of the Housing Cooperative „Hutnik” in Sosnowiec.
Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. współpracy z administracją rządową i samorządową RP
Urodzony w 1972 roku w Białymstoku. Absolwent Wydziału Informatyki Politechniki w Białymstoku. Od roku 1998 do dnia dzisiejszego ściśle związany z administracją rządową. Od 1999 roku zastępca Dyrektora, a od roku 2005 Dyrektor WOI-TBD w Białymstoku, Od 2005 roku nieprzerwanie Pełnomocnik Wojewody Podlaskiego ds. informatyzacji. Od 2008 roku Pełnomocnik Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji ds. integracji i standaryzacji rejestrów publicznych, a od stycznia do października 2010 do 2011 roku Pełnomocnik MSWiA ds. standaryzacji i integracji systemów teleinformatycznych administracji publicznej.
Obecnie Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji ds. współpracy z administracją rządową i samorządową RP. Dyrektor Biura Informatyki i Rozwoju Systemów Teleinformatycznych, komórki organizacyjnej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, gdzie realizowane jest przedsięwzięcie EZD PUW. Od czerwca 2018 roku dyrektor Oddziału NASK w Białymstoku, w którym realizowany jest projekt EZD RP.
FORUM INTELIGENTNEGO ROZWOJU 2025
Centrum Inteligentnego Rozwoju
ul. Fabryczna 43
43-110 Tychy
tel.: +48 32 307 22 42
e-mail: biuro@ircentrum.pl