21 października 2016
„Państwa obrady, skupiające przedsiębiorców, naukowców i samorządowców, są bardzo cennym przedsięwzięciem. Pozwalają na wymianę doświadczeń i koncepcji, a przede wszystkim przyczyniają się do stworzenia efektu synergii we współpracy tych ważnych środowisk. „
Prezes Fundacji Digital University
Jowita Michalska – posiada ponad 20-letnie doświadczenie jako menadżer ds. strategii biznesowej, marketingu i mediów, głównie w branży ICT. W swojej karierze była odpowiedzialna za budowanie marki, rozwój strategii HR, obsługi klienta, a także budowanie nowych modeli biznesowych. Jako CEO firmy doradczej TechFuture zajmowała się doradztwem w obszarze transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, nowymi konsumentami i wpływem nowych technologii na globalną gospodarkę.
Dziś jest Prezesem Digital University, organizacji zajmującej się rozwojem strategicznych kompetencji cyfrowych, która współpracuje z Harvard Business School, Stanford University, MIT oraz wieloma niezależnymi prelegentami i wykładowcami z całego świata.
Digital University jest również organizatorem konferencji Masters&Robots, której pierwsza edycja zgromadziła ponad 1000 menedżerów, 35 wykładowców z 3 kontynentów i adresuje takie tematy jak: sztuczna inteligencja, nanotechnologia, robotyka, Blockchain, IoT, Smart Cities.
Od 2017 roku Digital University jest wyłącznym przedstawicielem Singularity University w Polsce. Singularity University to amerykański think-tank edukacyjny z Doliny Krzemowej, który kształci i inspiruje liderów do stosowania technologii, które stawiają czoła wielkim wyzwaniom ludzkości.
Dziennikarz
Dziennikarz, laureat nagrody Wiktor w kategorii Osobowość Medialna. Posiada bardzo dużą zawodową praktykę, zdobywaną zarówno w charakterze osoby zarządzającej (był m.in. redaktorem naczelnym „Machiny“, „Filmu“ i „Przekroju“), piszącej (dziennikarz prasowy w wielu tytułach), działającej w radiu, jak i prowadzącej liczne programy telewizyjne o bardzo różnym charakterze.
Jest również autorem kilku bestsellerowych książek, których łączny nakład to ponad 250 tys. egz. (m.in. „Bóg, kasa i rock’n’roll“ oraz „Jego wysokość Longin“). W ramach zdobywania różnych zawodowych kompetencji, zdarzało mu się także występować hobbystycznie w filmach
i serialach, m.in. „M jak miłość“ oraz dubbingować animowane postacie np. w filmie „Renifer Niko ratuje święta“.
Marcin to jeden z najbardziej cenionych i rozchwytywanych polskich konferansjerów, mający
na koncie kilkaset poprowadzonych eventów dla największych międzynarodowych firm, w tym branżowe konferencje i kongresy, eleganckie gale, festiwale tematyczne, masowe koncerty
i wiele innych.
Zwycięzca w rankingu najlepszych konferansjerów w Polsce wg. miesięcznika Press,
nr 9-10/2017.
Suma jego zróżnicowanych i licznych doświadczeń przekłada się na pełne anegdot, fascynujące dla słuchacza wystąpienia i wykłady, które mogą przybierać różną formę oraz charakter,
w zależności od oczekiwań klienta.
Prywatnie Marcin jest pasjonatem nowych technologii – sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości, pojazdów autonomicznych, industry 4.0 oraz innych zagadnień, kształtujących nasze życie w najbliższej przyszłości. Potrafi o tym opowiadać kompetentnie i zajmująco, umieszczając fachową wiedzę w kontekście zagadnień bliskich każdemu – pracy, rozrywki, samorozwoju, zachodzących zmian społecznych.
Doradca ds. zarządu nowych projektów, Carboautomatyka S.A.
Ukończył dwa kierunki na Politechnice Śląskiej w Gliwicach: mechanika, technologia maszyn i procesów produkcyjnych na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym oraz zarządzanie przedsiębiorstwem i marketing przemysłowy na Wydziale Organizacji i Zarządzania. W 2004 ukończył studia doktoranckie na Wydziale Górniczym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Od 30 czerwca 2003 był członkiem rady nadzorczej spółki Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A., a od czerwca 2006 pełnił funkcję przewodniczącego rady. Od 19 marca 2007 do 17 lutego 2015 był Prezesem Zarządu JSW S.A. Podał się do dymisji pod presją strajku 17 dniowego strajku górników JSW S.A.. Po dymisji prezesa JSW S.A. organizacje związkowe podpisały „Porozumienie” umożliwiające wprowadzenie programu oszczędnościowego ratujące 27 tysięcy miejsc pracy i firmę od procesu upadłościowego.
Od 1996 pracował w Ministerstwie Gospodarki – między innymi na stanowisku doradcy podsekretarza stanu w sprawach związanych z górnictwem, energetyką, gazownictwem, paliwami płynnymi, hutnictwem, na stanowisku doradcy w sprawach związanych z inicjowaniem i realizacją polityki przemysłowej państwa w hutnictwie, przemyśle koksowniczym, wydobywczym kopalin energetycznych i nieenergetycznych, a także w sprawach polityki energetycznej państwa. W latach 2002–2003 jako wicedyrektor Departamentu Restrukturyzacji Przemysłu w Ministerstwie Gospodarki odpowiadał za sektor górnictwa węgla kamiennego oraz kopalin nieenergetycznych, od 2003 był Radcą Ministra w Departamencie Bezpieczeństwa Energetycznego w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
W 2010 odznaczony m.in. tytułem „Dla tego, który zmienia polski przemysł”, a w 2012 nagrodą Manager Award. Jego hobby to narciarstwo, windsurfing i żeglarstwo
Company Owner w Sosnowski Consulting
Właściciel Sosnowski Consulting, były Direct Sales Director P4 Sp. z o.o. ( PLAY), coach ICC, master NLP, odpowiedzialny za powstanie, budowę i rozwój kanału franchyzowego Doradców Biznesowych PLAY ( 750 osób). Przez 11 lat zrealizował cele spółki oraz osiągnął wszystkie wyznaczone dla tego kanału cele ilościowe, wartościowe, OPEX’owe oraz jakościowe.
Praktyk z zapleczem dydaktycznym, trener, doradca, mówca inspiracyjny, specjalizuje się w strategii i wdrażania zmian, budowaniu zespołów, procesach sprzedażowych.
Magister Europeistyki, Absolwent IESE Business School University of Navarra, uczestnik programu Challenger – Imapct, uczestnik programu Coachning Cleaning – Corporate Coach U.
Publikuje w World Business Class Magazine wspólnie z takimi autorami jak: Brian Tracy, Kevin Hogan, Jacek Walkiewicz, Jakub B. Bączek czy Rahim Blak.
Występuje również na scenach Brian Tracy International, Sales Angels, National Sales Congress, tworzy programy szkoleniowe dla firm, analizuje działające już zespoły sprzedaży oraz doradza w zakresie strategii spółek, strategii sprzedażowych, rekrutacji oraz budowania procesów i zwiększania efektywności sprzedaży.
Jego mottem zawodowym jest: Rozwój managerów na wielu płaszczyznach – co oznacza podnoszenie ich kwalifikacji i efektywności.
Zaprojektował i przeprowadził autorskie warsztaty rozwoju managerów – program KPP (Koordynatorów Partnerów Play) oraz warsztaty rozwoju liderów (Leader Program Play). Zrealizował szkolenia Personal Branding w procesie sprzedaży nieruchomości szkoląc agentów największych biur nieruchomości w południowej Polsce.
Pasjonuje się malarstwem, kulturą wschodu, strategiami wojskowymi oraz językami obcymi.