Prof. Piotr Stankiewicz

Prof. Piotr Stankiewicz

Dyrektor, Instytut Badań Edukacyjnych

Socjolog, doktor habilitowany nauk społecznych, profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zajmuje się problematyką rozwoju nowych technologii oraz edukacją naukową, w tym społecznym rozumieniem innowacji naukowo-technologicznych. Bierze udział w międzynarodowych projektach badawczych, obecnie jest kierownikiem projektu Integrating Social Sciences and Humanities into Teaching about Energy: TEACHENER – Erasmus+, program partnerstw strategicznych w szkolnictwie wyższym. Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie w Kolonii oraz odbył staż badawczy na Uniwersytecie w Hamburgu. Należy do międzynarodowych stowarzyszeń naukowych, m.in. do: European Sociological Association (ESA), European Association for the Study of Science and Technology (EASST). Jest członkiem rady redakcyjnej czasopism „Climate Policy”, „Energetyka-Społeczeństwo-Polityka”; współpracuje z Biurem Analiz Sejmowych. Autor i współautor licznych publikacji m.in. z zakresu socjologii, edukacji i dialogu społecznego dotyczącego rozwoju technologicznego. Rozprawę habilitacyjną poświęcił działaniom informacyjno-edukacyjnym i komunikacji społecznej przy wdrażaniu energetyki jądrowej w Polsce („Gra w atom. Społeczne zarządzanie technologią w rozwoju energetyki jądrowej w Polsce”, Toruń, Wyd. UMK 2017). Swoją wiedzę i zainteresowania naukowe wykorzystuje w praktyce. Brał udział w kampaniach informacyjno-edukacyjnych związanych z poszukiwaniem gazu łupkowego oraz budową elektrowni atomowej w Polsce.

Inteligentny biznes potrzebuje kadr i specjalistycznej wiedzy

Sala 3

Korporacja czy startup – gdzie chcą pracować Polacy? Jak powinna wyglądać kultura organizacyjna w firmie, aby przyciągać i zatrzymywać najbardziej zdolnych pracowników i sprzyjać powstawaniu innowacji procesowych i produktowych? Jakie są najważniejsze korzyści współpracy firm z uczelniami i instytutami? Jakie istnieją jeszcze bariery mentalne i formalne?

Debata
READ MORE