speaker-photo

Michał Nowakowski

Lider rozwoju oprogramowania w projekcie "Mikropoświadczenia - pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie", Instytut Badań Edukacyjnych

Instytut Badań Edukacyjnych,  lider rozwoju oprogramowania w projekcie "Mikropoświadczenia - pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie". Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim, studiował na Universidad da Coruna (Hiszpania). Specjalizuje się w rozwoju kompetencji w miejscu pracy, mikropoświadczeń i wykorzystaniu nowych technologii w edukacji. Od 10 lat prowadzi szkolenia nt. zarządzania, przywództwa i motywacji w miejscu pracy. Obecnie rozwija pierwszą polską aplikację do wydawania odznak cyfrowych w standardzie Open Badges (Odznaka+). Pracował jako menadżer i ekspert w wielu projektach krajowych i międzynarodowych. Członek Rady Programowej Fundacji Forum Inteligentnego Rozwoju, Ekspert Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości oraz Zespołu ds. mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego Ministra Edukacji i Nauki. W 2022 został wyróżniony przez Ministra Klimatu i Środowiska za wkład w rozwój gospodarki wodorowej w Polsce. Laureat Listy 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce w edycji za 2023 rok. Mówi biegle po hiszpańsku. Prywatnie interesuje się teorią gier, archeologią i fizyką teoretyczną.

    Prezentacje moich tematów na poprzednich edycjach
    10.30-11.30 7 Forum Inteligentnego Rozwoju

    Od idei powszechnej dwujęzyczności do pełnej indywidualizacji procesu nauczania

    Idea powszechnej dwujęzyczności to wizja, w której język globalny (angielski) jest nabywany w szerokiej skali społecznej równolegle do języka lokalnego i na tych samych co on zasadach, czyli bezpośrednio z kontekstu. Dwa projekty B+R współfinansowane przez NCBR, których celem było m.in. wsparcie odpowiednimi narzędziami rozwoju tej idei, doprowadziły twórców do zdecydowanie dalej idących wniosków. Czy zatem dzięki sztucznej inteligencji i gamifikacji uda nam się stworzyć powszechną edukację w sposób pełny zindywidualizowaną? A jeśli tak, to jak ona będzie wówczas wyglądać?

    Udział wezmą:

    Dr hab. Marek Piotrowski, prof. ucz., Uniwersytet Warszawski
    Dr Remigiusz Kopoczek, p.o. Dyrektor, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
    Jakub Romanowski, CEO, Data Scientist, Evorain Sp z o.o.
    Michał Nowakowski, Ekspert kluczowy, Instytut Badań Edukacyjnych

    Moderator:

    Waldemar Miksa, Koordynator krajowy Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future".

    12.10-13.50 7 Forum Inteligentnego Rozwoju

    Rola Fundacji Forum Inteligentnego Rozwoju w kształtowaniu współpracy nauki z gospodarką i społeczeństwem

    Panel tematyczny związany z prezentacją celów strategicznych oraz działalności statusowej Fundacji Forum Inteligentnego Rozwoju. W części merytorycznej udział wezmą członkowie Rady Programowej Fundacji oraz Fundatorzy i Zarząd Fundacji.

    Udział wezmą:

    Damian Baran, Dyrektor Generalny, Centrum Inteligentnego Rozwoju S.C., Fundator FFIR
    Rafał Kunaszyk, Prezes, Eurokreator S.C., Fundator FFIR
    Marta Pomietlorz-Loska, Prezes Zarządu, Fundacja Forum Inteligentnego Rozwoju
    Prof. PŚ, dr hab. Aleksandra Kuzior, dhc., Prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju Wydziału Organizacji i Zarządzania, Politechnika Śląska
    Michał Sękowski, Pełnomocnik zarządu, Stolica eXperymentu
    Łukasz Bilski, Coach, mentor i trener biznesu, seryjny przedsiębiorca
    Dr hab. Marek Frankowicz, Wiceprzewodniczący, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Chemicznego
    Dariusz Krawczyk, Członek Komisji Nauk Organizacji i Zarządzania oddziału Polskiej Akademii Nauk w Katowicach oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
    Michał Nowakowski, Ekspert kluczowy, Instytut Badań Edukacyjnych
    Waldemar Miksa, Koordynator Krajowy, Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future"
    Prof. dr hab. n. med. Ireneusz Majsterek, Uniwersytet Medyczny w Łodzi.

    14.00-15.00 7 Forum Inteligentnego Rozwoju

    Panel NCBR: Jak wykształcić nowe pokolenie innowatorów? Postawy, umiejętności, wiedza i kompetencje przyszłości

    Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poprzez programy realizowane ze środków Funduszy Europejskich od lat stara się niwelować luki kompetencyjne studentów wchodzących na rynek pracy. Programy cieszą się dużym zainteresowaniem uczelni wyższych. Bliski start konkursów w nowej perspektywie finansowej UE to dobry moment na podsumowania i wnioski z realizacji tych programów.

    Proponowana dyskusja ma jednak szerszy kontekst. Hasło NCBR mówi, że „Przyszłość dzieje się u nas” – ponieważ instytucja stara się podejmować już dziś takie działania, które tworzą lepszą przyszłość. Centrum dostrzega, że we współczesnym, pełnym wyzwań świecie, kluczową kwestią jest wykształcenie kolejnego pokolenia innowatorów. Jednocześnie ma świadomość wielu barier towarzyszących temu procesowi, szczególnie w świecie po pandemii. Jako ośrodek wspierający innowacyjność i wysokie technologie NCBR inicjuje dyskusję, do której zaprasza osoby, mające praktyczne doświadczenie we współpracy z młodzieżą i realizujące projekty z obszaru kształtowania kompetencji przyszłości, pobudzania kreatywności i dostosowywania programów edukacyjnych do potrzeb rynku pracy.

    Uczestnicy panelu przybliżą najważniejsze wnioski z najnowszej odsłony badania „Niedopasowanie kompetencyjne w programach wsparcia studentów i doktorantów”, przeprowadzonego przez Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ na zlecenie NCBR. Badanie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

    Udział wezmą:

    Dr Remigiusz Kopoczek, p.o. Dyrektor, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
    Dr Magdalena Jelonek, Ekspertka ds. metodologii badań i analiz oraz ewaluacji polityk publicznych, Uniwersytet Jagielloński
    Dr inż. Rafał Ruzik, Kierownik Działu Wsparcia Edukacji, Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej
    Izabela Rusin, Dyrektor Biura Projektów, Wyższa Szkoła Humanitas

    Moderator:

    Michał Nowakowski, Ekspert kluczowy, Instytut Badań Edukacyjnych.