Dr Remigiusz Kopoczek
Dr Remigiusz Kopoczek jest od lat związany ze środowiskiem naukowym. Doktoryzował się na Uniwersytecie Szczecińskim.
Od 2020 roku jest członkiem Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W latach 2012-2016 pełnił funkcję prodziekana ds. kształcenia i studentów na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego. Jest współautorem kierunków studiów z dziedziny projektowania gier i przestrzeni wirtualnej oraz autorem i współautorem publikacji m.in. na temat procesu tworzenia gier komputerowych, wykorzystywania multimediów i rzeczywistości wirtualnej w edukacji. W ostatnich latach sprawował stanowisko prezesa zarządu pierwszego akceleratora gier wideo ARP Games.
Przed objęciem pełniącego obowiązki dyrektora NCBR był prezesem zarządu jednej z największej konferencji gospodarczej w Polsce – Kongres 590.
Powołanie na pełniącego obowiązki dyrektora NCBR obowiązuje od dnia 18 lutego 2022 roku.
Od idei powszechnej dwujęzyczności do pełnej indywidualizacji procesu nauczania
Idea powszechnej dwujęzyczności to wizja, w której język globalny (angielski) jest nabywany w szerokiej skali społecznej równolegle do języka lokalnego i na tych samych co on zasadach, czyli bezpośrednio z kontekstu. Dwa projekty B+R współfinansowane przez NCBR, których celem było m.in. wsparcie odpowiednimi narzędziami rozwoju tej idei, doprowadziły twórców do zdecydowanie dalej idących wniosków. Czy zatem dzięki sztucznej inteligencji i gamifikacji uda nam się stworzyć powszechną edukację w sposób pełny zindywidualizowaną? A jeśli tak, to jak ona będzie wówczas wyglądać?
Udział wezmą:
Dr hab. Marek Piotrowski, prof. ucz., Uniwersytet Warszawski
Dr Remigiusz Kopoczek, p.o. Dyrektor, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Jakub Romanowski, CEO, Data Scientist, Evorain Sp z o.o.
Michał Nowakowski, Ekspert kluczowy, Instytut Badań Edukacyjnych
Moderator:
Waldemar Miksa, Koordynator krajowy Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future".
Panel NCBR: Jak wykształcić nowe pokolenie innowatorów? Postawy, umiejętności, wiedza i kompetencje przyszłości
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poprzez programy realizowane ze środków Funduszy Europejskich od lat stara się niwelować luki kompetencyjne studentów wchodzących na rynek pracy. Programy cieszą się dużym zainteresowaniem uczelni wyższych. Bliski start konkursów w nowej perspektywie finansowej UE to dobry moment na podsumowania i wnioski z realizacji tych programów.
Proponowana dyskusja ma jednak szerszy kontekst. Hasło NCBR mówi, że „Przyszłość dzieje się u nas” – ponieważ instytucja stara się podejmować już dziś takie działania, które tworzą lepszą przyszłość. Centrum dostrzega, że we współczesnym, pełnym wyzwań świecie, kluczową kwestią jest wykształcenie kolejnego pokolenia innowatorów. Jednocześnie ma świadomość wielu barier towarzyszących temu procesowi, szczególnie w świecie po pandemii. Jako ośrodek wspierający innowacyjność i wysokie technologie NCBR inicjuje dyskusję, do której zaprasza osoby, mające praktyczne doświadczenie we współpracy z młodzieżą i realizujące projekty z obszaru kształtowania kompetencji przyszłości, pobudzania kreatywności i dostosowywania programów edukacyjnych do potrzeb rynku pracy.
Uczestnicy panelu przybliżą najważniejsze wnioski z najnowszej odsłony badania „Niedopasowanie kompetencyjne w programach wsparcia studentów i doktorantów”, przeprowadzonego przez Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ na zlecenie NCBR. Badanie finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Udział wezmą:
Dr Remigiusz Kopoczek, p.o. Dyrektor, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Dr Magdalena Jelonek, Ekspertka ds. metodologii badań i analiz oraz ewaluacji polityk publicznych, Uniwersytet Jagielloński
Dr inż. Rafał Ruzik, Kierownik Działu Wsparcia Edukacji, Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej
Izabela Rusin, Dyrektor Biura Projektów, Wyższa Szkoła Humanitas
Moderator:
Michał Nowakowski, Ekspert kluczowy, Instytut Badań Edukacyjnych.