Dr hab. Marek Antoni Piotrowski, prof. ChAT w Warszawie
Fizyk (odkrywca struktury magnetycznej w TbF3, Instytut Badań Jądrowych Świerk), pedagog, nauczyciel matury międzynarodowej. Dawny dyrektor placówek edukacyjnych oraz MEN-owskiego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie. Koordynator projektu UE E-podręczniki do kształcenia ogólnego 2014-2016. Współautor badań i opracowań Edukacyjnej Wartości Dodanej.
Współtwórca nowoczesnego monitoringu kompetencji uczniowskich – niezależnych badań wykonywanych dla lokalnych środowisk edukacyjnych. Autor wielu publikacji z zakresu pomiarów edukacyjnych, polityki edukacyjnej oraz koncepcji STEAM.
Współtworzył i współprowadził największe systemy edukacji na odległość w Polsce: Szkoła z klasą (5 500 placówek, około 100 tys. nauczycieli, dwa lata) oraz Akademia uczniowska (2 000 nauczycieli. 40 tys. uczniów, 300 placówek, 5 lat).
Pasjonat dwujęzyczności i wczesnego nauczania języka angielskiego przez imersję. Zaangażowany w projekty badawczo-rozwojowe: iPreschool.care oraz TOLA GIMME (TOtal LAnguage Game IMMErsion) prowadzone przez YELLOW HOUSE ENGLISH SA w ramach Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future”.
W pracach badawczych (w tym naukowych) i projektowych koncentruje się na systemach umożlwiających rzeczywistą indywidualizację nauczania dzieci, młodzieży i dorosłych.
Jego hobby to tresura psów – lubi obserwować, jak psy tresują swoich właścicieli.
Od idei powszechnej dwujęzyczności do pełnej indywidualizacji procesu nauczania
Idea powszechnej dwujęzyczności to wizja, w której język globalny (angielski) jest nabywany w szerokiej skali społecznej równolegle do języka lokalnego i na tych samych co on zasadach, czyli bezpośrednio z kontekstu. Dwa projekty B+R współfinansowane przez NCBR, których celem było m.in. wsparcie odpowiednimi narzędziami rozwoju tej idei, doprowadziły twórców do zdecydowanie dalej idących wniosków. Czy zatem dzięki sztucznej inteligencji i gamifikacji uda nam się stworzyć powszechną edukację w sposób pełny zindywidualizowaną? A jeśli tak, to jak ona będzie wówczas wyglądać?
Udział wezmą:
Dr hab. Marek Piotrowski, prof. ucz., Uniwersytet Warszawski
Dr Remigiusz Kopoczek, p.o. Dyrektor, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Jakub Romanowski, CEO, Data Scientist, Evorain Sp z o.o.
Michał Nowakowski, Ekspert kluczowy, Instytut Badań Edukacyjnych
Moderator:
Waldemar Miksa, Koordynator krajowy Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future".