speaker-photo

Dr hab. Marek Antoni Piotrowski, prof. ChAT w Warszawie

Członek Zespołu Pedagogiki Medialnej, KNP Polska Akademia Nauk

Fizyk (odkrywca struktury magnetycznej w TbF3, Instytut Badań Jądrowych Świerk), pedagog, nauczyciel matury międzynarodowej. Dawny dyrektor placówek edukacyjnych oraz MEN-owskiego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie. Koordynator projektu UE E-podręczniki do kształcenia ogólnego 2014-2016. Współautor badań i opracowań Edukacyjnej Wartości Dodanej.

Współtwórca nowoczesnego monitoringu kompetencji uczniowskich – niezależnych badań wykonywanych dla lokalnych środowisk edukacyjnych. Autor wielu publikacji z zakresu pomiarów edukacyjnych, polityki edukacyjnej oraz koncepcji STEAM.

Współtworzył i współprowadził największe systemy edukacji na odległość w Polsce: Szkoła z klasą (5 500 placówek, około 100 tys. nauczycieli, dwa lata) oraz Akademia uczniowska (2 000 nauczycieli. 40 tys. uczniów, 300 placówek, 5 lat).

Pasjonat dwujęzyczności i wczesnego nauczania języka angielskiego przez imersję. Zaangażowany w projekty badawczo-rozwojowe: iPreschool.care oraz TOLA GIMME (TOtal LAnguage Game IMMErsion) prowadzone przez YELLOW HOUSE ENGLISH SA w ramach Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future”.

W pracach badawczych (w tym naukowych) i projektowych koncentruje się na systemach umożlwiających rzeczywistą indywidualizację nauczania dzieci, młodzieży i dorosłych.

Jego hobby to tresura psów – lubi obserwować, jak psy tresują swoich właścicieli.