Tematyka

Kierunki rozwoju polskiego sportu w kolejnych latach – na jakich przykładach powinny wzorować się organizacje sportowe?

14.00 - 20.00 21 listopada 2024 Scena 1

Sport w Polsce rozwija się z roku na rok. Niekoniecznie musi jednak chodzić o progres w sensie osiąganych wyników na scenie międzynarodowej, ale rozwój instytucjonalny, ekonomiczny i infrastrukturalny. Miniona dekada minęła pod znakiem rewolucji halowo-stadionowej, w wyniku której w całym kraju powstały lub zostały odrestaurowane obiekty, szczególnie te wykorzystywane przez kluby rywalizujące w najpopularniejszych dyscyplinach. Same organizacje sportowe również zwielokrotniły osiągane zyski, na które składają się rosnące w zawrotnym tempie wpływy z praw transmisyjnych, ale także sprzedaż biletów i eksploatacja wartości marki. Sport się komercjalizuje – czy to dobrze? Jakie wzorce z krajów zachodnich powinny być implementowane na polskim rynku sportowym? Co zrobić, żeby za wzrostem wartości klubów szły wyniki stricte sportowe? Jaka jest, a jaka powinna być rola państwa i samorządu we wsparciu prywatnych przedsiębiorstw, jakimi są w większości największe polskie kluby sportowe? Na te i inne pytania odpowiedzą eksperci – przedstawiciele organizacji sportowych, specjaliści ds. marketingu w sporcie oraz gospodarze miast, w których siedziby mają największe polskie kluby sportowe.